Schema 6 maanden

Discussion in 'Voeding' started by Alleentje, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alleentje

Alleentje Bekend lid

Oct 25, 2010
    524
    0
    0
    Inderdaad gewoon je eigen tempo en het tempo van je kindje volgen!
    Onze dochter is gewoon een klein veelvraatje en vind alles lekker :D. Ze heeft ook gelukkig nergens last van gehad.
    Momenteel ook een beetje aan het rotzooien met haar schema. Vooral wanneer ik haar nou 's middags de fles moet geven. Om 12.00 na de boterham drinkt ze te weinig dus doe het sinds gister gewoon om 15.00/15.30. Dan drinkt ze wel beter. Ach ja het zal wel steeds een beetje blijven veranderen.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Schrik niet van al die schema's hoor, want je hebt vanaf 6 maanden nog tijd genoeg om allemaal nieuwe dingen te introduceren en beginnen.
    Dat werd hier ook écht nog niet gegeten met 6 maanden, tegenovergestelde zelfs: toen werd er hier pas gestart met bijvoeden. Tot 1 jaar is melk (BV of FV) nog steeds de hoofdvoeding.
    Maar als je al eerder start met bijvoeden heb je natuurlijk al een heel schema met die leeftijd!

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Ha,dat geeft me weer rust! En geeft de burger moed hahaha!
    Ze heeft vanochtend peer gekregen, ze vond het maar raar, is natuurlijk wat korrelig.
    Ze reageert er verder goed op, maar ze poept wel veel, nou ja, 2 keer op een dag denk ik, maar heeft geen krampen, zal normaal zijn? Beetje korrelig de poep maar zeker geen diarree.
    Ze krijgt nu rustig een fruithap in de ochtend en een groentehap in de avond, zo langzaam aan bouwen we dan de 5de fles af (die rond 10:00)
    Ze is een kleintje, dus ze mag wel lekker gaan happen! (6 kilo, 61cm)

Xxx

4. Krissie84

Krissie84 Actief lid

Dec 30, 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje heeft hongerrrrr. Het is de laatste week echt flesje rekken..
    Vanmorgen appel gegeven, vanavond broccoli. Beide vindt ze erg lekker. Ze krijgt nu flessen van 210/7 en dat vier keer. Volgende week gaan we over op nr.2 melk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, want dan mag ze nog maar 4 x 180/6.

Hoeveel kan ik van fruit en groente nu geven? Ik maak alles vers en vanmorgen had ze een halve appel op en vanavond een schaaltje broccoli (50 gram denk ik).

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Van groenten mag je ip geven totdat je kindje niet meer wil...
    Aan fruit zit een max van 3 stuks per dag (hebben we hier overigens nooit gehaald).
    Dus je mag best rustig aan wat meer geven.. Kindjes kunnen over het algemeen heel goed aangeven wanneer ze genoeg hebben!

Overigens: de overstap van 4x 210/7 naar 4x 180/6 is missschien niet zo groot als je denkt, want opvolgmelk nr2 vult meer en anders kun je eventueel wel 210cc water in de fles doen, maar dan met 6 scheppen!

6. Alleentje

Alleentje Bekend lid

Oct 25, 2010
    524
    0
    0
    Mijn meisje had ook altijd erg veel honger en zat aan haar max. flesvoeding. Nu met vast voedsel is het al een stuk beter en toen ik naar opvolgmelk 2 ben overgestapt is er zelf een fles afgegaan.

Ik geef ze altijd fruit en groenten tot ze zelf genoeg heeft. Heb eigenlijk nooit te weinig. Ze krijgt 2 stuks fruit en groenten hoeveel ik denk dat genoeg is.

Share This Page