schema 6 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wennepen, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon is bijna 6 maanden.
    Ik ben vorige week met bijvoeding begonnen, maar ik weet niet goed wanneer ik dit niet geven.
    Ik voed op verzoek maar een beetje een schema zou toch fijn zijn. Misschien dat het slapen dan ook beter gaat, want nu doet hij steeds korte slaapjes van 20 a 30 min en vanaf 20.00 slaapt hij op schoot tot ik rond 21.30 hem wakker maak voor een voeding, daarna slaapt hij wel in bed.

Nu ziet het er vaak zo uit:
    7.30 wakker en bv
    9.45-10.15 slapen
    10.30 bv
    12.30-13.00 slapen
    13.15 bv
    15.15-15.45
    16.00 bv
    18.30 bv en valt hij even in slaap tot ongeveer 19.00
    20.00 of 20.30 slapen op schoot
    21.30 bv
    Tussen 3.00-5.00 bv

Is dit een beetje 'normaal'? Het cb vindt namelijk dat ik teveel voedt.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier geen schema. Ze is 1-5u wakker, slaapt 3-4x overdag, meestal een uurje, soms langer. Ze drinkt als ik in de buurt ben om de 1,5-2 uur. Leg vaak voor en na het slapen aan. als ik er niet ben drinkt ze om de 3 uur. 's Nachts komt ze meestal om de 3 uur.
    Hier gaan we nu ook starten met de bijvoeding. Meestal slaapt ze einde van de middag tot 5 uur/half 6 en dan kan ze mooi als wij avondeten ook wat groente krijgen. Fruit doen we binnenkort wel of s morgens of s middags en als wij brood eten kan ze een broodkorstje krijgen.
    Het beste kun je de bijvoeding combineren met een borstvoeding, dat zorgt er ook voor dat de bijvoeding beter verteerd wordt en dan loop je ook niet het risico dat je borstvoeding terug loopt.

Het cb lekker laten kletsen. 7-8 voedingen is heel normaal rond een maand of 6. Mijn oudste ging pas na 1 jaar echt minderen, die dronk met 11 maanden nog 5-6x.

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Niet naar het CB luisteren joh... Het is toch bekent dat de meeste CB's te weinig af weten van borstvoeding. Hier vragen ze ook elke keer hoe vaak die kleine drinkt... nou uhm, 4 tot 12 keer per dag... Het verschilt enorm van dag tot dag, en dat vind ik prima. Voor wat betreft een (slaap)schema denk ik dat je net in die rommelige tijd zit wanneer er net wel/net geen schema is. Dat is mijn ervaring althans. Baby doet nog niet echt lange slaapjes overdag, dat begint net een beetje te komen. Ik denk dat als je nog even 'go with the flow'doet, je vanzelf een schema ziet ontstaan. mijn ervaring is dat baby's pas op iets oudere leeftijd wat langer gaan slapen overdag. Op dit moment is ons schema ongeveer:

Tussen 8 en 8:30 wakker en bv
    rond 9:00 weer naar bed
    rond 10:30 wakker en bv
    rond 13:00 bv en naar bed
    rond 14:00 wakker
    rond 16:00 bv en naar bed
    rond 17:00 wakker
    17:30 bv
    19:00 bv en naar bed en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend

Ik ben ook net met wat hapjes erbij begonnen. Dit geef ik een beetje tussendoor, gewoon een beetje voor de proef en voor het oefenen. Als het van een lepeltje eten beter gaat, richt ik een beetje op in de loop van de ochtend fruit en laat in de namiddag groente. Brood e.d. ben ik bij mijn eerste eerlijk gezegd met een maand of 8/9 pas mee begonnen en ben dit nu ook weer van plan. Mijn eerste dochter en nu ook deze kleine hebben lange tijd genoeg aan mijn melk.

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Oef het CB.....zij wilden dat uk mrt 6mnd zou beginnne met papa en stoppen met de BV.....dus......zie ondersxhrift.

Het is al even geleden, en de tijden niet al te strikt nemen maar miss heb je er wat aan:
    6.00-7.00 wakker + BV
    Rond 9.00 fruithap en evt BV
    Erhens daarna een half uur tot uurtje slapen
    Rond middaguur pap aangrnaakt met KV (reden is flesweigeraar en toch een melk product binnen te krijgen)
    Daarna langere middagslaap
    Wakker en uit bed BV
    Soms nog een kort tukkie in de box of op schoot ofninnbed rond het avindeten.
    Na het tukkie een klein beetje BV als hij dat wilde.
    Groentehap rond 18.30.
    Avondritueel en dan Bv en naar bed

bv gewoon lekker blijven geven als je naar achter staat ook al ga je bijvoeden!!!!

Deel Deze Pagina