hoihoi onze kleine meid is nu 1 jaar en ik probeer haar al een paar keer met de pot mee te laten eten maar ze weigert het gewoon elke keer weer ze vind het echt vies. Hoe kan ik dit het beste aanpakken wil echt van de potjes af.
Beetje bij beetje over? Dus gewoon potje er aardappel en dan beetje gewone aardappel/groente erdoor. Pasta ook beetje van eigen saus, dat soort dingen. Dat ze er rustig aan kan wennen?
En geen potje meer geven als ze jouw verse eten niet wil eten... Op die leeftijd weten ze dat al precies na verloop van tijd! Gewoon bordje voor haar neerzetten en zelf laten eten en proeven. De eerste tijd zal er misschien niet veel in gaan, maar dat wordt vanzelf meer... Geef desnoods na een 'slechte maaltijd' een stuk fruit als toetje, is het maagje toch nog wat gevuld! Verder is het voor je kindje weer net zo wennen als toen je gestart bent met bijvoeding als ze alleen nog maar potjes heeft gehad. De smaak van 'echt' eten is heel anders dan dat uit een potje! Dus kan me voorstellen dat ze niet meteen heel het bord leeg eet als ze het nog nooit gehad heeft....
ik heb dr gewoon een bord eten voorgeschoven haha. Gewoon zelf laten eten hier ging dat gelijk goed maar ze is ook wel heel makkelijk met eten. Ik zou het anders gewoon gaan mengen dus eerst 75/25% en zo afbouwen
Maak er anders gelijk een avontuur van: zelf eten! Yay! Koop wel een zeiltje voor onder de kinderstoel en een slabber met lange mouwen
Begin met losse onderdelen, dus gewoon alleen een aardappel of stuk groente. Makkelijkste is om gewoon tijdens potje eten hapjes van je eigen ord te laten proeven. Van flubberblubber uit een potje naar vast voedsel is een enorme stap, qua smaak en structuur, dus dat kan soms best wat tijd kosten!