Hoi, Mijn zoontje krijgt nu nog 4 flessen, maar zal richting drie moeten. Ik zit alleen even met de tijden waarop ik de fles moet gaan geven en misschien weten jullie wat voor tussendoortjes te geven. Hij moet om 6.15 uur wakker gemaakt worden en krijgt daardoor al om 6.30 uur de fles (later kan niet ivm werk). Hij wil dan niet meer drinken dan 150 ml. Nu krijgt hij om 11 uur 180 ml, tussen de middag fruit met een koekje erdoor, om 15.00 uur 210 ml. Om 17.45 uur krijgt hij groente vlees en aardappel. Om 20.00 uur gaat hij slapen en krijgt dan 210 ml met 2 schepjes pap. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben over wanneer ik het beste de drie flessen kan geven. Bedankt!
Krijgt je kleintje al brood? Misschien dit: 6:30 fles 9:00 fruit 11:00 fles 12:00 broodje 15:00 tussendoortje met thee/water/diksap 17:00 warme hap 19:00/19:30 fles
Bedankt. Nee nog geen brood geprobeerd. Vind ik nog een beetje eng.in wat voor grootte van stukken bied je dat aan? Het avondeten kan ivm werk helaas ook niet vervroegd worden..
Ik zou idd het fruit in de ochtend geven en dan de fles van 11:00 wat later en combineren met brood. Dan krijg je het volgende schema (lijkt op hierboven): 6:30 fles 9:00 fruit 11:30 boterham en fles 14:30 tussendoortje 17:30 warm eten 20:00 fles
Ik heb de kleine eerst een korstje gegeven. Kan hij op sabbelen. Ik heb gemerkt dat ZL het lekkerder vond met boter (en nu ook met beleg). Met zes maanden is het gewoon proberen. Je zult zien dat hij steeds meer gaat eten. Eerst waren het hier twee stukjes, ja met kokhalzen maar dat hoort erbij, en nu eet hij rustig driekwart boterham op.
Nu geef ik het brood in reepjes aan hem, zodat hij zelf kan sabbelen en knoeien Mijn man geeft het in kleinere stukjes, maar in het begin zou ik korstjes of reepjes geven. Laat hem zelf onderzoeken en kliederen. Zo leert hij kauwen.
Mini rijstewafel vindt mijn zoontje erg lekker. Je kunt ook een soepstengel proberen maar hier wist hij er biet goed raad mee. Hij vond het kraken in de mond leuker, maar vergat te sabbelen of te kauwen. Extra fruit kan ook natuurlijk.
Voedingsschema van mijn zoontje ziet er zo uit: 7.00 uur fles 11.00 uur fruit 12.00 uur fles 17.00 uur fles 19.00 uur maaltijd 22.00 uur laatste fles (eerlijk heeft mijn zoontje aan 3 flessen genoeg) Tussendoor krijgt die na zijn hapje een soepstengel en nog baby vruchtensap (30-60 cc) Ik ben nog aan het vogelen met dit schema.
Ik heb gister het volgende schema geprobeerd en ging eigenlijk heel goed. 08.00: fles 180+6 11.00: fruit 13.30: boterham met 120ml diksap 16.00: fles 180+6 18.00: groente 19.00 fles 180+6 Groente heeft ze gister niet veel gegeten. Als ze 2 happen op heeft is het veel. Maar ze had ook vlak daarvoor een fles gehad en die was weer verlaat doordat ze lag te slapen. Het liefste zou ik dus de fles van 16.00 hr om 15.00 geven en dan eet ze waarschijnlijk wat meer groente. Vanavond ga ik pap in de laatste fles doen.
Of de fles van 16.00 splitsen? Bij de boterham een flesje van 90+3 en dan als ze wakker wordt ook nog een flesje van 90+3. Dan heeft ze wellicht wat meer trek. Maar hier deed ik bij de boterham gewoon een fles van 180+6 en dan om 16.00 (of 15.00) een flesje thee/water/ diksap o.i.d. met een rijstewafeltje bijv.