Ha meiden De kleine krijgt nu elke dag een boterham. De ene keer met boter en de andere keer met beleg. Ik gebruik nu smeerkaas (voor kids), leverpastei, appelstroop. Gisteren voor het eerst een beetje pindakaas. Zijn er nog meer soorten beleg die ik kan gebruiken? De kleine mag max twee keer in de weekmpeverpastei of smeerkaas. Dus ben beetje door de variatie heen. Iemand ideeen over smeerbaar beleg?
Geprakt fruit, of avocado. Groentespread, zelfgemaakte humus. Ik geef hier eigenlijk nog steeds bijna altijd alleen maar boter eigenlijk. Heel af en toe wat 100% pindakaas. Had ook perenstroop gehaald maar dat vond ik nog te zoet. Zoon krijgt ook af en toe een plakje kaas op brood. Eet hij er wel eerst af en dan het brood los, maar dat maakt natuurljk niks uit
Groentespread had ik nog niet aan gedacht! Kaas durf ik niet zo goed. ZL hapt nog geen stukjes af of is het een kwestie van proberen..?
ik geef alles in stukjes eigenlijk, dus nooit nagedacht over niet kunnen afbijten. Ik denk dat ik kaas pas gaf vanaf 9 maand. Zit wel weer veel zout in namelijk.
Zuivelspread (Philadelphia), hüttenkase, geitenkaas, avocado, banaan. Maar eigenlijk eet mijn zoontje (9,5mnd) bijna alleen maar boter op brood.
(Room)boter, fruitpasta (smaakt als jam, maar zonder de 40% suiker, appel/perenstroop van zonnatura, geitenkaas, geprakt fruit, avocado, paprika-tomatenspread zonnatura.
hier is de variatie smeerkaas roomboter smeerworst en jam (haal dan zo een pak met kleine kuipjes daar zitten 6 smaken in dus in de jam zit ook variatie haha) zag laatst in de supermarkt van het merk de kleine keuken pindakaas en chocopasta voor kinderen vanaf 6 maanden. zonder suiker stond erop. ik heb het niet gekocht omdat ik me eerst erin wilde verdiepen of die verpakking niet heel misleidend is.
Hier kreeg hij toen voornamelijk de fruitpasta van hero of philadelphia met bieslook, vond hij heerlijk. Af en toe dan inderdaad smeerworst (smeerkaas lust hij niet). Verder hoeft er voor die kleintjes niet heel veel variatie in te zitten hoor. Op die leeftijd kreeg hij hier inderdaad ook nog met regelmaat een boterham met alleen een laagje boter en als we weg waren gewoon een kale boterham.