schema 6 maanden

Discussion in 'Flesvoeding' started by Wen, Jan 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

Fabio krijgt nu 4 flessen van 180/6 en 100 gr fruit en 100 gr groente. De laatste fles vullen we aan met 3 schepjes nutrix.
    Hoe is dit bij jullie? En hoe bouw je dit af? en wanneer moet dat? Ik begrijp dat er een max aan cc is?

Nog een vraagje. Wanneer beginnen jullie met brood?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

groetjes, wen

2. Brood wordt geadviseerd pas vanaf 7 maanden te geven ivm met de gluten die daarin zitten. Bij jongere kinderen kan er een overgevoeligheid voor dit eiwit onstaan. De darmen van kinderen vanaf 7 maanden zijn beter in staat om gluten te verdragen.

3. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heb toevallig vandaag met het consultatiebureau gebeld!

Zoë krijgt nu 4x180ml+6schepjes, 1 xfruit en 1 keer groente met aardappels of rijst.

Cb zegt dat we haar nu 2x fles kunnen geven, 1x pap(Fles) met lepeltje en 1x warme hap met beetje vlees. 'sMorgens pap, dan ergens fruitje en fles, daarna warme hap en voor naar bed fles.
    Weet nog niet goed hoe ik dit ga klaarspelen, ga eerst maar eens oefenen met pap voeren en daarna kijken of ze vlees eet! Probeer nooit alles tegelijkertijd te doen.......

succes
    twinny

4. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heb toevallig vandaag met het consultatiebureau gebeld!

Zoë krijgt nu 4x180ml+6schepjes, 1 xfruit en 1 keer groente met aardappels of rijst.

Cb zegt dat we haar nu 2x fles kunnen geven, 1x pap(Fles) met lepeltje en 1x warme hap met beetje vlees. 'sMorgens pap, dan ergens fruitje en fles, daarna warme hap en voor naar bed fles.
    Weet nog niet goed hoe ik dit ga klaarspelen, ga eerst maar eens oefenen met pap voeren en daarna kijken of ze vlees eet! Probeer nooit alles tegelijkertijd te doen.......

succes
    twinny

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mmm, vlees met 6 maanden al? Best wel jong. Wij deden dat pas na de verjaardag.

6. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    wij hebben van die stickers in het consultatiebureau boekje en daar staat inderdaad op dat we bij 6 mnd een halve eetlepel gekookt vlees, vis of ei er bij mogen prakken. Vanaf 7mnd mag je het zelfs al gaan braden!
    Maar begin eerst eens met pap..... en dan zien we wel weer!

twinny

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ons schema

830 fles 210 cc
    1130 boterham
    1200 fles 210 cc
    1500 1 stuk fruit
    1700 warme hap....aard/groente...soms vlees/yoghurt na
    1930 laatste fles 240 cc soms met Bambix soms Goede Nacht

8. emmie

emmie Niet meer actief

8.30 papfles 180/6 + 3 eetlepels bambix
    12.00 broodje + fles 180/6
    15.30 fruit
    17.15 warme hap + yoghurt
    20.30 fles 180/6 + 3 nutrix

Wij zijn hier ook pas sinds 3 dagen over op 3 flessen gaat super!
    en het broodje tussen de middag vind ie ook heerlijk! :D

9. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Even een vraagje. Reageert Sef goed op de Bambix? Want er zitten toch gluten in? Dacht dat het beter was vanaf 7 maanden maar Fleur heeft verstopping dus ik dacht er aan om al Bambix te geven omdat ze geen rijstebloem meer krijgt.

Bedank, M

10. emmie

emmie Niet meer actief

@ marijntje

HAI,

wij zijn hier ook pas vanaf donderdag begonnen met s'ochtends een papfles/ bordje hoor...
    Maar tot nu toe gaat dat prima! nergens last van..
    Ik ben ook al begonnen met een beetje brood en dat gaat er ook heerlijk in..
    Seff word aankomende vrijdag 7 mnd...
    Maar ik denk dat jij dat ook best kunt proberen hoor, want bambix mag vanaf 6mnd.
    doe je ook gewoon eerst 3 schepjes door de fles...
    Suc 6!

xxx

11. emmie

emmie Niet meer actief

@ twinny

Ik heb ook nog geen vlees gegeven..en daar wacht ik ook nog ff mee, anders is het inderdaad zoveel tegelijk!
    Ik maak ook alle hapjes zelf en doe er af en toe een eitje door..
    Suc 6!

12. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heb hier het idee dat pap te zwaar valt en ze er buikpijn van krijgt. Vandaag dus maar geen pap gegeven. Denk dat ik gewoon eerst met vleesje begin in de warme hap en als dan ga afbouwen naar 3 flessen weer met de pap ga doen ofzo.
    Vind het best een gedoe al die nieuwe eet dingen!

twinny

13. emmie

emmie Niet meer actief

ja dat is ook best lastig ja....gewoon beetje uitproberen..komt wel goed!

Suc 6!

Share This Page