Hallo, Even een spoedvraagje. Milou is sinds gisteren ziekjes. Ze hield gisteren vanaf 16.00uur niets meer binnen. Haar voeding van 12.30uur kwam om 16.00uur bijna helemaal terug. Dit bleef aanhouden. Zelfs gewoon afgekookt water kwam weer terug. Toch maar even langs de huisartsenpost gegaan. Daar blijkt dat ze haar amandelen heeft opgezet. Door de keelpijn wil ze niets warms drinken. Ze heeft geen koorts. Dit kan komen door een virus of door de komst van tandjes. Advies gekregen om de voeding dunner te maken en koud te geven. Dit gaat redelijk. Ze spuugt niet meer en drinkt zo'n 100-120 cc. per voeding. (8.30uur - 12.30uur -16.30uur) Ze heeft veel geslapen de hele dag maar blijft moe. De voeding van 20.00uur - 20.30uur wil ze helemaal niet. Ook water wil ze niet. Hyterisch! Ze is moe. We leggen haar dus maar zonder voeding in bed. Maar wat nu? Ik kan haar toch niet de nacht laten slapen? Ze heeft om 16.30uur het laatste gedronken. Als ze dan tot 8.30uur slaapt heeft ze toch te lang geen voeding. Wat zouden jullie doen? Wakker maken bijv. rond 23.00uur om te kijken of ze nu wel wil drinken? Of laten slapen en hopen dat ze zich vannacht meldt? Sorry voor het lange verhaal.. hoop dat jullie me advies kunnen geven. Anouk
Gewoon lekker laten slapen, dat heeft ze nu echt even nodig denk ik. Kijk morgenochtend of ze n goede plasluier heeft en alert is. Indien je ook maar enigszins twijfelt, gewoon weer bellen. Succes!
Idd.. Plasluiers en alertheid in de gaten houden.. Ik ga mezelf altijd maar een beetje na, als ik ziek ben wil ik ook niet eten, alleen maar slapen. Als ze zich vannacht meld zou ik haar zeker iets aanbieden, en morgenochtend gewoon weer bellen als je het niet vertrouwd... Succes en een rustige nacht toegewenst!
Ik zou haar wakker maken rond 23.00 uur. Vanaf 16.30 tot 08.30 niks drinken is wel erg lang hoor. 16 uur is dat. Kinderen drogen snel uit. Ook al is ze een half jaar.
als ze geen diarree heeft of koorts zou ik haar lekker laten slapen. Als ze een van tweeen wel heeft dan wakker maken, dan droogt ze veel sneller uit. En inderdaad morgenochtend (of vannacht) goed opletten of ze alert is en een plasluier heeft. En anders dus weer de huisarts bellen.
En je kan altijd probewren in plaats van water wat diksap of roosvice te geven. Dit is wat zoeter en vinden de kleintjes meestal net iets lekkerder.
Bedankt voor jullie reacties. Sorry dat ik zelf nu pas weer reageer. Ik heb 2 dagen geen internet gehad en nog altijd een ziek meisje in huis. Ze drinkt met vlagen.. Spuugt soms en heeft vandaag ook nog diarree erbij gekregen. Ik heb ORS gekregen bij de apotheek op aanraden van de arts. Op dit moment slaapt ze na wederom weigeren van de fles. Ik houd het wel extra goed in de gaten. Ze heeft gelukkig geen koorts. Anouk
hier ook een meisje dat sinds vanmorgen niks binnen houdt.. nu heeft ze beetje sap op en hopen dat ze dat wel binnenhoudt!
Er gaat een buikgriepvirus rond dus het kan heel goed zijn dat jullie kindjes daar ook wat last van hebben. Je kan er niet veel aandoen. Evnetueel kun je wat ORS proberen als ze dat willen.