Welke speen gebruiken jullie bij Friso Extra (hongerige baby's)? Ik heb gisteren de drie-standen speen gekocht van Avent maar dat ging veel te snel, Dax had zijn fles binnen no-time op en kreeg het haast niet bijgehouden met slikken. De gewone spenen van Avent gaan niet omdat de voeding gewoon niet door het gaatje past, dus ook niet door 2 of 3 gaatjes als ik bijv. speen nr. 2 of 3 neem.
Hoi, Mijn zoontje gebruikt Nutriton en zijn voeding is dus wat dikker als normaal. Ik gebruikte een Difrax fles met een S kersenspeen, maar daar kon de voeding bijna niet doorheen. En een M kersenspeen gaat weer te snel, dus had ik de S-speen groter gemaakt met een naald. Nu heb ik vandaag een bredehals van Difrax gehaald en hier zit een S-wijde-speen op. Het gaat is iets groter als de S-kersenspeen en hier kan de voeding goed doorheen. Groetjes Saskia
Die Etosspenen gebruik ik hier wel op de Difraxflessen, maar niet op die van Avent, want dan is die hele ventielfunctie weg, aangezien die bij Avent in de speen zit en bij Difrax in de onderkant van de fles. Ze zuigt ze helemaal vacuüm is hier de ervaring. Wat weer jammer is aan die Aventspenen is dat er op de 1-2-3 speen na, geen spenen zijn met grotere gaatjes, alleen meerdere gaatjes. Bij Difrax zijn de gaatjes in de spenen gewoon groter. En daar kun je inderdaad ook die huismerkspenen goed voor gebruiken. De 3-standenspeen van het Kruidvat heeft trouwens ook weer een kleinere opening dan die van Avent en drinkt iets langzamer. Maar het is een ellende hoor, om de juiste speen te vinden af en toe.
Soort zelfde euvel gehad met de Friso Comfort, speen 2 (Avent) ging te langzaam, 3 standenspeen veel te snel. Ik dacht dat speen 3 niet zou werken omdat de gaatjes niet groter waren alleen maar meer. Maar voor de comfort voeding werkt het dus wel (althans hier). Je zou Avent eens kunnen mailen (heb ik gedaan met een vraag, ze belden de volgende dag terug ). Misschien hebben zij wel iets aan de suggestie om ook spenen met grotere gaten te maken...? Anders toch zoeken naar een ander merk...? Je zou misschien nog de 3 standenspeen van Etos kunnen proberen (die passen ook op de aventflessen), misschien dat die minder snel gaat dan de 3 standen van Avent...? Succes met je zoektocht.
van boven af aan een klein "knipje" met de schaar erin geven wil een heel getouwtrek om de "juiste speen" nog wel eens voorkomen...... er zijn zoveel spenen en zo goedkoop zijn ze tegenwoordig nou ook weer niet, dus ik zou zeggen probeer het eens...baat het niet,schaden doet het ook niet.... gr.smoekie
Wij hebben de difrax wide 3 standenspeen. Dit is de speen voor de brede fles. Op stand 1 drinkt tijn zijn fles in zo'n 15 min leeg en ook hij krijgt friso extra. Het voordeel van de difraxflessen is dat je de snelheid waarmee kinderen drinken kunt instellen met het ventiel. Tijn dronk ook te snel op stand 1, als je het ventiel dan strakker dicht draait moeten ze iets meer moeite doen.
Hier ook friso extra. Gebruiken difrax small.. heb medium geprobeerd maar gaat te snel. Heel goed schudden soms verstopt ie wel is maar zit er een propje voor.
Hier ook friso extra en wij gebruiken gewoon de difrax s-spenen, werkt perfect (de driestanden ging veel te snel)
gewoon kersenspeen, maar small, daar is er maar 1tje van (wel opletten want er zijn ook wide versies!)