Eef eet nogal graag en naast haar flessen en groente en fruit wil ik haar ook wel graag andere dingen laten proeven, uiteraard wel iets gezonds.. Wie heeft er leuke ideeeen? groetjes!
Ik zou zelf geen ham geven, hierin zit best wel wat zout verwerkt. Dan daarbij is vlees geven met 6 maanden nog helemaal niet nodig.
Nee, maar vlees geven met 6 maanden mag wel. Rijstwafeltjes, soepstengel, ontbijtkoek (niet te vaak, bevat wel suiker maar nauwelijks vet), cracker met kwark, korstje brood, cracotte,
en als ze iets groter wordt zijn olijfjes ook nog wel lekker misschien. Hoe gek ook, vanaf 11 maanden was dat hier favoriet...! Ze worden hier van de pizza afgepikt als ze kans ziet hihi. Ui en paprika blijven liggen of geeft ze terug 'bah' ... Maar dat kan dus als ze iets groter is. Verder kan ik me alleen aansluiten bij wat gezegd is...
Met 6 maanden zou ik eigenlijk niets anders geven dan melk, groente en fruit. Wij begonnen met 6 maanden met groente en fruit, dus afwisseling genoeg, maar brood enzo vind ik sowieso nog te eng bij die kleintjes. Over een maand (of 2) zou ik beginnen met een rijstwafeltje, soepstengeltje, evt. liga en ontbijtkoek.
hier soepstengel en wortel waar hij flink op los zit te kwijlen. ik zag iemand zeggen rozijnen. met 6maanden??? niet slim naar mijn mening maar ieder zn eige mening natuurlijk Liga mogen ze vanaf 6maanden zeker hebben, speciale liga koekjes voor baby's En desnoods verkruimel je de liga in een fruithapje.
Tja, het meeste is al opgenoemd. Maar hier was het een hit om gewoon een stuk sappige peer of zo te geven, en haar er wat mee te laten klungelen/eten, en het is nog gezond ook .
Wat dacht je van een boterhamkorst of rijstwafel? Kaas en vleeswaar bevat veel te veel zout voor een baby van 6 maanden. Af en toe een plakje jonge kaas kan wel. Mijn zoontje is gek op rauwe paprika en tomaat, maar daar kan je beter nog even mee wachten.
Hoezo zou je moeten wachten met tomaat en paprika? Ook in het voedselintroductieschema van Kleintjes staat dat je dat kunt geven met 6 maanden en Kleintjes is vrij voorzichtig!
Ja rauw, als knabbeltje tussendoor; zo een reepje paprika of cherrytomaatje (niet te klein). Gekookt gaf ik al eerder, dan legde ik ze even in heet water en haalde het velletje eraf en de pitjes eruit. Ook een Kleintjes-fan dus!