rijstemelk

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by oleander1986, Feb 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hallo!

Mijn baby van 8 maanden geef ik al een maand of twee af en toe een papje aangemaakt met half water half rijstemelk. Erdoorheen doe ik dan rijstebloem, dinkelmeel, of iets soortgelijks.
    Het is biologische rijstemelk met koudgeperste zonnebloemolie en 1% zeezout. Nu zag ik gister pas dat er dus zout inzit, als is het maar heel weinig. Kan dit kwaad? Ik doe altijd al 50/50 met water... Hij krijgt ook nog gewoon de borst wanneer hij wil en natuurlijk fruit/groentehap. Een vriendin van me zei gister dat rijstemelk helemaal niet goed is voor babys en ik zit me nu dus zorgen te maken... Als dit echt het eval is, wat is dan een alternatief?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Een klein beetje zout kan geen kwaad, om je een voorbeeld te geven in 100 ml opvolgmelk zit 28 mg natrium, dat hebben kindjes ook nodig. Wanneer je rijstmelk naast borstvoeding geeft i.v.m. een allergie, dan is er als alternatief ook speciale opvolgmelk voor kindjes met een allergie, daarin zitten veel meer vitamines en mineralen die je kindje nodig heeft.

Groeten eveline

Share This Page