Onze oudste dochter is altijd al een netnak geweest, maar nu drinkt ze naar mijn idee wel erg veel. Even een overzichtje: melk: 300cc toetje (yoghurt/vla/kwark): 150-200cc zeeeer verdunde roosvicee oid: als we haar onbeperkt laten drinken uit een tuitbeker: 800-1000cc Als ze uit een gewone beker drinkt, drinkt ze iets minder, maar nog steeds veel. De laatste week vraagt ze constant om drinken en zegt dorst te hebben, ook als ze net daarvoor gedronken heeft. Aangezien ze vandaag en gisteren soms zegt dat ze buikpijn heeft, probeer ik morgenochtend haar plasje op te vangen en bij de huisarts te brengen. Soms denk ik dat ze het gewoon leuk vindt om te drinken en het te vragen, maar die buikpijnklachten doen me anders denken. Hoeveel drinken jullie peuters?
Persoonlijk vind ik vooral die hoeveelheid roosvicee erg veel. Geen idee wat ze precies horen te drinken hoor, misschien kan je even kijken op de site van het voedinscentrum ofzo? Misschien dat het daar op staat? Staan volgens mij wel meer van zulke dingen op. Maar wat onze 2 kleintjes van 2 jaar en 2 maanden drinken is ongeveer: 430cc kunstvoeding, 2x 150cc/5 schepjes en 1x 90cc/3 schepjes (soms ipv die laatste, 100cc gekolfde borstvoeding). 100cc thee en heel soms dat ze verdund (vers) vruchtensap krijgen. 100cc200cc water, staat gewoon heel de dag bereikbaar en word af en toe vers neer gezet, maar die cc/s is ongeveer wat ze ervan drinken denk ik er word maar heel af en toe een slokje van genomen. Toetje krijgen ze niet, wel soms een keer een bakje yoghurt om het broodje in te dopen, dit is denk ik 1x per week/1x per 2 weken en dan iets van 100/150cc denk ik, maar eten ze lang niet helemaal op. Liefs, Hanneke!
Mijn dochter is 14 maanden maar drinkt ook heel erg veel. Ongeveer 250 ml melk, 150 ml yoghurt, 750 ml. diksap. Ik vind het wel prima zo, liever teveel dan te weinig. Maar in combi met buikpijn zou ik wel even overleggen met de HA.
Justin krijgt 300 cc melk (producten) op een dag. En daarbij diksap/thee of roosvicee ong 500 cc. Hij is altijd al een hele slechte drinker geweest. Dat van jou vind ik wel erg veel.. heeft ze geen suikerziekte oid?
Merel drinkt ongeveer: 300cc melk producten 300cc vers vruchtensap 300cc diksap 100 á 200 cc water. Als ze hier klaagt over buikpijn moet ze altijd poepen. Jou kindje misschien ook????
Inmiddels heb ik een plasje van haar kunnen opvangen en daaruit blijkt niets raars, keurige waarden. Gisteren heeft mevrouw normaal (voor haar doen) gedronken en gisteravond weer geklaagd over buikpijn. Ze lag echt een beetje te kronkelen en gaf aan dat het vooral bij haar billen was. Vanmorgen geen problemen meer, behalve wat roodheid om haar anus heen. Ik kijk het even aan, tenzij ze ziek lijkt of meer gaat klagen. @Diabetes: ging ook door mijn gedachten, maar met "nuchtere" urine lijkt dat het gelukkig niet te zijn!