Hallo Mijn dochter kreeg de laatste tijd 5 voedingen per dag 180/6. Alleen sliep ze de afgelopen nachten niet meer goed en wou ze om de 4 uur een voeding met als probleem dat ze nu dus ineens te veel voeding kreeg. Het CB raadde vervolgens aan om rijstebloem te proberen, maar ze heeft een kma dus dat is niet zo verstandig. Daarna gaven ze aan dat ik haar 4 voedingen van 210/7 moet geven. Maar ik dacht dat dat pas mocht/kon vanaf 5 maand? Hopelijk kunnen jullie me helpen. Groet
Hallo! In principe mag je eventueel al wel naar 4 voedingen maar in dit geval zou ik dat niet aanraden, omdat de tijden ertussen dan nog langer zijn. De kans dat je kindje dan niet doorslaapt zal groter zijn. Het kunnen regeldagen zijn waarom je kindje nu in de nacht weer komt, binnen een week is vaak het ritme weer hersteld. Mocht dat niet gebeuren zou je eventueel ook de voeding dikker kunnen maken met de vezel johannesbroodpitmeel. Hoe langzamer kindjes drinken des te beter de verzadiging intreedt. Succes! groetjes Femke