Diksap, welke?

Discussion in 'Voeding' started by Humpie86, Apr 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn man heeft diksap gekocht, alleen kon niet een fles vinden waarbij er echt 'diksap' op het etiket stond.
    Nu heeft hij gezocht naar een fles met pure diksap zeg maar, zonder suiker en verrijkt met vitamine C.
    Er staat dat het 100% fruitmelange is (Céréal). Op de achterkant staat dat het een gezonde drank is voor iedereen.

Kan ik deze gebruiken denken jullie, of toch maar op zoek naar echt officieel diksap voor kleine kindertjes?

Alvast bedankt!

2. adi

adi Niet meer actief

Diksap staat meestal in de schappen bij babyvoeding. Hij heeft volgens mij gezocht in de schappen bij Zonnatura e.d.

Wij halen altijd eigen merk diksap, en daar staat inderdaad Diksap op, en dat het geschikt is voor babys v.a. 4 maanden.

3. emmie

emmie Niet meer actief

ja staat indd bij de babyvoeding enzo, wij hebben de diksap van de jumbo, appel-peer

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    Mijn man is naar de Poiesz geweest en daar staat niks bij de babyvoeding.
    Kijk wel even bij een andere supermarkt. ;)

5. emmie

emmie Niet meer actief

ooh de Poiesz zeg me niks...haha!

6. adi

adi Niet meer actief

Noot van die winkel gehoord ;)

Overigens zou ik diksaop echt op zn vroegst vanaf 4 maanden geven.
    En als je dan kijkt naar de gebruiksaanwijzing bij 4 maanden, dan is het echt meer voor het idee. Je mag dan 2 druppels op een fles water toevoegen of zo.

7. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    De Poiesz is alleen in het Noorden! ;)

Ja, klopt, ze mogen maar een paar druppels. Maar het is puur voor de dorst als het straks weer erg warm is.

Overigens krijgt hij in overleg met het CB ook al een beetje fruit en groente en dat is officieel ook pas vanaf 4 maand.
    Zo zal ik die diksap ook met mate geven (gewoon een enkel slokje bij een hoge temperatuur), maar ze zullen het vast lekkerder vinden dan water.

8. adi

adi Niet meer actief

Waarom denk je dat? water is toch prima, en is een veel betere dorstlesser dan een zoete drank (van suiker krijg je alleen maar meer dorst). Ik snap dat het maar een paar druppels zijn overigens.

Niet dat ik me ermee wil bemoeien, maar ik zou persoonlijk de baby eerst leren om water te drinken en te waarderen.
    Dat sap lekkerder is, is meer jouw idee als volwassene, een baby heeft daar echt geen idee aan. Die moet nog aan alle smaken wennen, alle smaken behalve melk zijn nieuw en jij als ouder kiest ervoor welke smaken je wilt aanleren.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dat denk ik ook maar het is toch veel fijner als zo ook gewoon water leren drinken? Water is altijd wel ergens te verkrijgen dus erg gemakkelijk lijkt mij (in geval van nood byvoorbeeld?)

Hier van de week ook voor het eerst water gegeven tussendoor met het warme weer. Het idee is nog niet eens in me opgekomen om diksap o.i.d. te halen :D

10. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    #10 Humpie86, Apr 28, 2011
    Last edited: Apr 28, 2011
    Ja, maar van water ging hij kokhalzen, vandaar dat ik er heel lichtjes iets aan toe wilde voegen. ;)
    En in noodgevallen drinkt iedereen wel water, denk ik.

Maar ik zal er erg voorzichtig mee zijn.

11. emmie

emmie Niet meer actief

ik geef isa eigenlijk sinds deze week diksap, eerder wel geprobeerd zowel water als diksap, maar daar wou ze nog niks van weten, maar nu ze een broodje krijgt doe ik er een flesje diksap bij, en gaat sinds een paar dagen steeds beter! Ze is nu 7,5 maand.

maar de Poiesz , nog nooit van gehoord en ik woon in het noorden!!;)

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik geef Tycho roosvicee, daar zit minder suiker in dan in diksap....

xxx

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Water was hier een kwestie van een paar keer proberen. Eerst kolkhalsde ze ( Mama, melk vergeten? ) maar na een paar keer wende het en drinkt ze een paar ml. Gisteren heeft ze met een glas water gespeeld, likken, bellen blazen, heerlijke ontdekking toch? Ik zou zelf ook niet kiezen voor diksap, of ja, pas met een maand of 9 als je echt eet & drink momenten hebt.

14. tulip

tulip Niet meer actief

dat klopt niet!!! In roosvicee zitten toegevoegde suikers en in diksap alleen fruitsuikers, diksap is beter dan roosvicee.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Hoeveel suiker je kind uiteindelijk binnenkrijgt, hangt meer af van de mate van verdunning dan van hoeveel suiker er precies in de siroop zit.

Zelf zou ik het bij puur water houden. Dat kokhalsen komt ws niet van de smaak, maar van de substantie. Water is dunner dan melk en dat is je baby niet gewend. Ik vermoed dat de reactie op diksap hetzelfde zal zijn.
    Ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor, dat mag je gelukkig helemaal zelf weten, maar ik wil het even ter overweging meegeven.

En om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag. Als het een 100% vruchtensiroop is, zonder toevoegingen, kun je het volgens mij net zo goed geven als diksap.

16. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Helemaal mee eens.. Mijn dochter drinkt nu nog steeds geen diksap oid. Water of rooibos original thee (slap) dat drinkt ze nu. in het begin moest ze van water ook kokhalzen en idd dat is gewoon gewenning.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Juist niet!

Diksap is 100% geconcentreerd fruit.

In Roosvicee bevat slechts 70% fruit en bevat toegevoegd suiker. Roosvicee is een limonadesiroop en mag geen diksap heten.

Ingrediënten klassieke Roosvicee:
    Sap uit vruchtensapconcentraat 70% (tomaat, rozenbottel 25%, vlierbes, appel, rode bes 3%, framboos 3%), suiker, voedingszuur (citroenzuur), vitamine C, natuurlijk aroma, conserveermiddel (kaliumsorbaat).

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier krijgt ze pas sinds een maandje soms diksap, maar ze heeft net zo lief water of thee.
    Bij het eten soms sinaasappelsap of appelsap als wij dat ook drinken en dan drinken we dat gezellig samen.
    Ik heb hier de appelsmaak. Peer reageert ze allergisch op (tenminste met 8 maanden nog wel, moet ik nog 's uitproberen) en rode vruchten zoals aardbei vind ik nog wat eng.

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Yep, de Poeisz, staat hier wel bij de babyvoeding hoor.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ow dacht ik goed te doen hihi. Leuk dat ze dan bij de reclame op tv zeggen: bevat 30 procent minder suikers dan andere fruit - en diksappen... dan toch maar weer terug naar de diksap dan.

Share This Page