Water/thee/diksap te dun, wat nu?!

Discussion in 'Voeding' started by Loesie1982, Apr 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Al vanaf de geboorte heeft Siem veel moeite gehad met drinken van dunne melk. Hij heeft verborgen reflux en moesten de melk dus altijd indikken met johannesbroodpitmeel. Dit doen we nu nog. We bouwen het wel iets af, maar we merken dat zodra het te dun wordt, hij zich weer veel verslikt en meer spuugt.

We hebben alle spenen/flessen die in omloop zijn al geprobeerd, maar hij heeft gewoon ontzettend veel zuigkracht.

Over een niet al te lange tijd, wil ik dus de fles van 15.30 af gaan bouwen om op dat tijdstip wat drinken met liga/koekje of wat dan ook (weet het nog niet goed, iemand tips?!) te geven.
    Maar wat geef je aan een kindje wat zich telkens verslikt en veel spuugt als hij dunne vloeistof krijgt?!

Herkent iemand dit en wat kun je eraan doen?!

Alvast bedank!

Liefs loesie

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Je mag in principe vanaf 6/7 maanden beginnen met yoghurt, dus misschien kun je yoghurt in een tuitbeker aanbieden, evt een klein beetje verdunnen met wat water?

Oh, en Julia heeft ook last gehad van reflux, dacht ik, tot we er achter kwamen dat diksap/water etc geen problemen gaf! Toen we overstapten op sojamelk was het probleem over. Was dus geen reflux, maar een lichte vorm van KMA!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn oudste met reflux kon water ook prima hebben. Terwijl hij tot zo'n 10 maanden nutriton nodig heeft gehad bij z'n melk.

4. Sappie25

Sappie25 Actief lid

May 19, 2010
    386
    0
    16
    Onze dochter heeft ook verborgen reflux. Ik zat met hetzelfde probleem als jij....

Ik heb vorige week een tuitbeker gekocht van Avent met een siliconen zuigtuit. Ze kan er gewoon water mee drinken zonder te spugen!!

Bij de fles moet ik nog wel nutriton gebruiken.....

5. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier een zoon die last van reflux had.

Sinds een maand geen medicijnen meer, en nu gaat het goed.
    De maand daarvoor nog niet.

Gebruiken jullie enkel jbpm? Dat had hier nl. weinig effect. Ondertussen spuugt hij hier nog wel, maar het doet geen pijn meer. (gelukkig)

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Wij gebruiken ook nog steeds de johannesbroodpitmeel.
    Zag idd ook erg op tegen de thee en de diksap.
    Als onze kleine een boer laat na het drinken, komt er wel eens een klein beetje terug, maar is goed te doen. Hij houdt het prima binnen; terwijl als ik de johannesbroodpitmeel zou weglaten bij de melk, zou het drama zijn...

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

bedankt voor de tips!

Siem heeft KMA, dus yoghurt mag nog niet, eerst binnenkort dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis. Hoop dat hij er overheen is gegroeid!

Voor de reflux krijgt hij ook Zantac, dat hebben we ook al een keer geprobeerd af te bouwen, maar dat werd drama.

Lizab, wat fijn dat jullie zoon er nu vanaf is! Dat kan dus zo per maand verschillen!

Sappie, bedankt voor de tip, ga ik even naar kijken!

Juffie, dat er iets terug komt is natuurlijk ook helemaal niet erg. En het zal vast niet zuur zijn, zoals melk dat wordt, dus dan is het ook niet zo vervelend denk ik!

Oh, ik moet gaan, kleine wacht!

Liefs!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij deden gewoon nutriton door de diksap, dat kan prima. Maar al snel mee gestopt omdat de reflux toen weg was.

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Snoopy, serieus?! Maar smaakt dat niet heel vies?!?

We kunnen het eerst natuurlijk zonder proberen, maar anders zou dat dus een optie zijn!

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier met het warme weer ook al wel eens nutriton door het water gedaan (gemengd door heet water en dit vervolgens af laten koelen). Volgens mij is nutriton smaakloos. Voordeel was dat uk dus water kon drinken (want zo water drinken, verslikt hij zich telkens).

Mijn moeder vertelde dat ze in verpleeghuizen bij oudere mensen ook het drinken nog wel eens indikken met johannesbroodpitmeel, dus het kan idd gewoon.

11. adi

adi Niet meer actief

Misschien kun je eerst proberen om hem ander drinken uit een tuitbeker te laten drinken. Dat is een heel andere drinktechniek, en dan komt ie er niet meer heel hard zuigen. Wellicht krijgt ie daardoor minder hard water naar binnen, en gaat ie op een andere manier slikken.

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is ook wel een goede adi! Die ga ik ook onthouden, want denk dat wij straks hetzelfde 'probleem' gaan krijgen met onze uk.

Share This Page