Damien is nu bijna elf maanden en hij eet stukjes groenten heel goed. Hij vindt het lekker op uit het vuistje te eten. Maar gisteren bijv at hij tuinerwten, maar vandaag vonden we er veel terug in zijn pamper. Gewoon onverteerd. Neemt hij zo wel voldoende voedingsstoffen op? Of toch maar meer gaan pureren? Ik heb het idee dat hij kauwen en doorslikken afwisselt.
Volkomen normaal. Het zou je verbazen uit hoe weinig voedsel ze toch voldoende voedingsstoffen kunnen halen.
Ik kom hier zelfs halve druiven en mandarijnenpartjes tegen. Ze slikt met name fruit vaak heel door omdat ze het zo lekker vindt en dan erg gulzig is. Niet druk om maken hoor!
Pfoe, gelukkig maar! Mijn man maakte zich een beetje zorgen omdat Damien niet de zwaarste is. Sperzieboontjes hebben we ook al een keer gezien. Morgen vinden we vast spruitjes terug. Ben blij dat hij gewoon stukjes kan blijven eten!
naarmate hij langer stukjes eet, zal ie ook meer kauwen, maar hier ook volkomen normaal...van de week paar maiskorrels ertussen ..dat ziet er echt gek uit!! hihi ene x heeft ie wel stukjes, andere x niet
Dan kauw jij altijd heel goed. Ik kom bij mezelf ook wel eens hele erwtjes en maiskorrels tegen hoor. Misschien bunker ik dan wel als een bootwerker
Als ze ouder worden, leren ze beter kauwen (tenzij ze inderdaad schrokken ). Dan zul je minder snel die stukken terug zien. Overigens is het wel zo dat vermalen ervoor zorgt dat je lichaam de voedingsstoffen er beter uithaalt (aldus de dietiste van het cb). Maar dat wordt vanzelf beter (en het is niet zo dat ze er niets uithalen)
Ik kan bij m'n dochter ook altijd precies zien wat ze een halve dag ervoor gegeten heeft. Gisteren een luier vol met kiwipitjes, zag er wel grappig uit. Maar boontjes zie je echt in z'n geheel, stukjes citrus ook. Vandaag zal ze wel mais in d'r luier hebben zitten, hebben we gisteravond gegeten.
Hier had ze gisteren geen poepluier en kwam vanmorgen de spinazie van eergisteren tegen hihi. Ik ben zelf ook niet zo'n goede kauwer, dochterlief ook niet echt.