Hallo, Mijn zoontje is inmiddels 7,5 maand. Hij is 71 cm lang en weegt 8,8 kilo. Zijn schema is zo langzamerhand aan het veranderen. Het eten van vaste voeding gaat super goed. Hij is erg vrolijk en levendig. Er valt nu wel steeds meer melk af en vraag me af of hij nu nog wel genoeg binnen krijgt. Zijn schema ziet er nu als volgt uit: 6.30 pap van 200 cc flesvoeding en bambix 9.30 half groot potje fruit, soms met een liga erdoor 12.30 boterham met melk (drinkt dan max. 150 cc ) 15.30 sap met een koekje 17.30 grote groentepot met toetje (100 cc olvarit toetje) werd vorige week nog wakker gemaakt voor avondfles om 22.00 uur maar was moeilijk wakker te krijgen en dronk hier vrijwel niets meer van. Is dit schema goed? Is het inderdaad te weinig melk (melkproducten)?
Hoi Maaike, Onze dochter is nu 7 maanden en haar schema is als volgt: 6.30 uur flesvoeding (200cc) met bambix of melkpap van bambix 9.00 uur fruit 11.30 uur brood en daarna melk (ongeveer 160cc), 14.30 uur sap 16.00 uur warme hap met toetje 19.30 uur flesvoeding (200 cc) met bambix of melkpap Ons schema is dus iets eerder waardoor er 's avonds ruimte overblijft voor nog een flesvoeding. Onze dochter slaapt ongeveer van 9.00 uur tot 11.00 uur en van 13.00 tot 14.30 uur en van 17.00 tot 18.30 uur. Op zich vind ik ook dat jou kleine weinig melk krijgt maar ik weet niet wat zo'n kleintje nog nodig heeft...
Hier ook een meisje van 7 maanden! Ons schema is als volgt: 7:00 uur pap 9:00/9:30 groot potje fruit 12:00 brood (bijna niks... gaat de ene dag beter dan de andere) + sap 13:30 fles (180cc) 16:30 groentehap + toetje 19:00 uur pap Ligt een beetje aan haar slaapje of ze 's middags nog een liga of iets dergelijks krijgt. Mijn dochter krijgt dus ook niet zoveel melkproducten binnen, maar wat moet je! Als ze het niet wil, tja dan houdt het op he! Ben allang blij dat ze 's avonds weer wat pap wil eten. Ze is nu 68 cm en 8 kilo, altijd vrolijk, dus volgens mij gaat het wel goed op deze manier. Volgens mij is het nog altijd het belangrijkste om te kijken naar je kindje, hoe die zich voelt, als ze zich goed voelen dan zul je het dus wel goed doen met de voeding (is mijn motto). Ik vind het ook elke dag nog lastig hoor, maar probeer me hier gewoon bij neer te leggen. Dit is wat ze wel binnen krijgt, dus dat geef ik haar. Succes!
Nee, dat is helemaal niet te weinig! Ik tel 450cc en dat is meer dan zat zuivel! Die avondfles is dus niet meer nodig.
Is 450 cc genoeg ? Ik dacht dat de richtlijn 500 cc zuivel was. Mijn zoontje is ook 7 maanden en gaat eigenlijk nu pas goed zijn flessen drinken maar eet nog heel slecht zijn groente en nog geen brood. Vaak laat hij in totaal zo`n 150 cc voeding staan. Zijn schema is nu: 7.30 180 cc met 2 scheppen bambix 10.30 klein potje fruit (gaat niet altijd op) 12.00 180 cc 16.00 180cc 17.30 paar hapjes groente 19.00 180 cc
Mijn zoontje zat met 7,5 - 8 maanden nog maar op 2 flessen: het ontbijt (pap 200 ml) en voor het slapengaan (165 ml). Hij haalde de 400 dus nog niet maar hij at (en eet) geweldig dus dan is die opvolgmelk niet zo nodig meer. We hebben dit wel gehouden tot zijn verjaardag (de fles voor het slapengaan werd nog wel wat kleiner) schema: 8:00 ontbijt: pap 180/6+ bambix + fruit 10:30 tussendoortje: thee + (soms) rijstwafel, babykoek 12:30 lunch: 1-2 boterhammen + fruit + thee 15:00 tussendoortje: water / diksap + soepstengel of iets dergelijks 18:00 avondeten: warme hap 200 gram 19:00 fles 150/5 (vanille rijstebloem voor lekkere smaak)
ik heb een zelfde schema als jou..alleen me dochter eet wel alle fruit en groente op. maar me vraag is...is dit niet te weinig?? als ik zo lees dat mensen er brood bij geven en pap
Ik vind het juist vrij veel. 4 volledige flessen en groente en fruit, lijkt me niet te weinig. Brood en pap komen in de plaats van de flessen. Bv 's ochtends 180/6 melk+pap (van een bordje of uit de fles), en tussen de middag een boterham met een kleiner flesje melk. @TS, lijkt me prima hoor. Maar als je twijfelt, wil hij geen flesje melk voordat hij 's avonds naar bed gaat?
hallo! mijn zoontje is nu bijna 7 maanden, een klein maandje geleden gestart met (voorzichtig ivm KMA) bijvoeden, dit gaat goed! Hij eet flink zijn groente en fruit dit is zijn schema:: 7.00 fles (sinds vandaag pap) 9.00/9.30 fruit+rijstewafel+water 11.30 fles 15.30 fles 17.30 groente+water 19.30 fles 23.00 fles ik heb zelf het idee dat er een fles af moet (die van23??!) maar hij komt echt nog voor de fles van 23, maak hem nooit wakker maar hij komt er zelf voor... en drinkt ook alle flessen helemaal leeg... wat vinden jullie? nog even zo laten? of toch een fles eraf? O het zijn trouwens flessen van 200cc
@Suze Noor heeft nooit 1 druppel van een fles laten staan. Behalve als ze niet lekker was of zo. Het enige verschil met jouw kindje is dat we haar wakker moesten maken voor de laatste fles. Zelf zaten wij op die leeftijd op 3 flessen en vrij snel op 2 (toen ze goed brood ging eten). Maar 'moeten' vind ik een groot woord hoor. Wellicht kan je proberen de fles af te bouwen of eerder te geven. Of gewoon eens kijken of hij (ik weet niet of je een speentje geef) met een aai over de bol en een speentje weer in gaat slapen. Je kindje zou toe 'moeten' kunnen met iig 4 flessen.
Geen ervaring met poedermelk en weet niet wat een olvarittoetje is, maar je zou eventueel gewone yoghurt kunnen geven of kwark. Is ook zuivel.
het is afhankelijk van hoeveel fruit en groente ze nou werkelijk eet. Kijk als het hele porties zijn, dan is het te veel om nog eens 1liter melk bij te gaan geven. Maar als jullie net begonnen zijn, en ze eet een paar hapjes per keer hoef je dat nog niet mee te tellen als voeding en krijgt ze in principe nog volledige melkvoeding. De regel is dat bij de introductie van elke maaltijd één fles vervalt. Maar die maaltijd moet toch wel iets inhouden. Sommige mensen laten meteen heel wat flessen vallen als het kindje zijn eerste hap vaste voeding heeft gehad, dat vind ik ook niet realistisch