zout?

Discussie in 'Voeding' gestart door cyntje78, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi dames...

Even een vraagje omdat ik me dat van de week (en nu weer) afvraag...

Als jullie groenten koken voor jezelf én de kleine voegen jullie dan zout vooraf toe? Of pas nadat je de portie voor de kleine hebben hebt gepakt?
    Ik voeg namelijk altijd een beetje zout toe zodra ik de boel op het gas zet.

Niet dat dit nu voor ons van toepassing is... want onze kleine krijgt voorlopig echt alleen nog maar flesvoeding! Maar vroeg het me af...

Groetjes Cyntje78

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik doe mijn zoon zijn eten altijd apart in een pan koken. Dus de aardappels en de groenten gewoon bij elkaar.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij laten het zout helemaal achterwege... dat is voor de kinderen en voor volwassenen veel gezonder! We consumeren veel te veel zout!
    Voor een baby tot 1 jaar in ieder geval geen zout toevoegen! (of apart koken OF zout weglaten!)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Sinds onze dochter vast voedsel kreeg doe ik geen zout meer op de groente. Bij aardappels deed ik dat sowieso al nooit.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sinds dochter hier mee eet (vanaf 6 maanden) koken we zoutloos en bevalt prima.
    Zo nodig doen wij er op ons bord wel wat bij.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik voeg zelf nooit zout toe, ook niet voor we ons meisje hadden.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ahhh oké! Weer wat geleerd!

Dan word het hier w.s. ook zoutloos. Van ons fornuis is namelijk 1 pit kapot... en het is al zo lastig koken met 2 normale pitten en 1 heel kleintje :D

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier ook zoutloos en ik kook alles samen, haal onze portie eruit, kook de groente van de kleine nog iets langer door. ik gooi eventueel een beetje pepermix door onze portie groente en een beetje olijfolie voor de smaak. de kleine krijgt geen zout tot hij 2 is...en daarna ook niet veel hoor, veel te slecht voor de niertjes. en het is goed om hem te laten wennen aan weinig zout en suiker.dan mist hij het ook niet!

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier hetzelfde!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zoutloos. Dat is prima te doen. Went snel.
    Evt kun je de jus een beetje kruidiger maken, als je de smaak echt mist.

Nu met 3,5 doe ik ook geen extra zout over ons eten. Het bevalt me prima. En zout krijgen we toch wel genoeg binnen op andere manieren.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik doe nooit zout over groente en aardappels, vind het niet lekker!

Tot de leeftijd van 1 jaar at ons zoontje zoutloos. Nu eet hij soms iets mee waar zout in zit, maar wij eten van nature al zout-arm.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij eten zelf ook geen zout bij groentes. maar voor jonge kinderen zou ik het zeker niet toevoegen en dus automatisch pas achteraf dan voor de ouders.

13. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Nu koken we weer met zout,omdat de oudste bijna 5 is,maar zodra mijn jongste 6 maanden is en ik haar hapjes gaan maken,koken we zonder zout.Die voegen we er naderhand op.....
    Maar met kruiden,zoals peper,paprikapoeder,kerriepoeder kan je evt voor je kleintje het eten op smaak brengen.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier heb ik ook ons eten op de kleine aangepast. Wel zo makkelijk.
    De zoutpot staat hier ook op tafel, helaas eet ik zelf teveel zout.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik kook dus voor de kinderen apart, ik vind zout veel te lekker. En nazouten is toch minder lekker.

16. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Smaak is een gewenning. Voorheen deden wij altijd zout bij de aardappels maar sinds onze zoon met de pot mee eet, doe ik nergens zout meer bij.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt, als je zelf wel zout wilt, als de aardappels en groente graa zijn er wat voor je kleintje uit halen. Dan voor jezelf wat zout oid in gooien nog 1 à 2 minuten koken klaar. Hoef je ook niet apart te koken.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij gebruiken veel kruiden, maar geen zout. We zijn het alletwee van huis uit zo gewend en vinden ander eten vaak heel zout. Ik wil mijn kind ook gewoon geen zout geven.

Deel Deze Pagina