Mijn dochter heeft zeer waarschijnlijk kma. Geven al sinds dat ze 2 maand is pepti. We hebben over 2 weken provocatie test. Doordat ik het best lastig vind met eten heb ik haar tot nu toe altijd potjes gegeven. Maar nou zie ik dat ze met fruit al echt kauwbewegingen maakt. En wil dus meer vers eten gaan geven. Hoe doen jullie dit? Ons schema is nu 7/8 wakker en 200 ml melk 9/10 een heel potje fruit 6 mnd en 60 ml laxeermiddel 10:30/11 slapen met een fles diksap 120 ml 12/13 weer wakker 13 fles melk 200 ml 14:30 soms een broodkorst van 1 boterham en 120/240 ml diksap 17 potje warm eten 18/18:30 slapen met een fles melk 200 ml Ik wil graag beginnen met een boterham, maar wat doen jullie hierop?
Geef eerst gewoon een boterham zonder iets erop? Je hoeft helemaal geen beleg te gebruiken. En vers eten... Gewoon wat groenten uit je pot vissen voor jullie er kruiden bij gooien en aan haar geven. Fruit is nog het makkelijkste van alles: banaan pletten, appel raspen of even stomen en dan pletten.
Dankjewel. Is brood zonder beleg niet moeilijk weg te krijgen? En avond eten zelf maken zit je ook met het vlees. En moet ik dan alles pureren door elkaar of apart?
Je hoeft niet te pureren als je dat niet wilt. Een kind van 7 maanden is prima in staat om stukken af te happen . Kijk maar eens naar de 'rapley' methode. Onze dochter eet alle groentes, en het meeste fruit. Net begonnen met kip en rundvlees. Alles km vrij want ik heb zelf km allergie. Bakken jn olijfolie. Brood is lekker met avocado of geprakte banaan. Evt laagje margarine eronder. Succes!
Ik vind het eng als sophie stukken krijgt. Ik ben bang dat ze erin stikt. Ze is nog zo klein. En heeft nog geen tandjes.
Pureren hoeft helemaal niet meer. Ook zonder tanden zijn die kaken sterk genoeg om zacht gekookt voedsel te verwerken. Of heeft ze nog nooit op jouw vinger gebeten? Als je toch wilt pureren, kan je alles door elkaar doen. Stoemp maken dus. Dat kan met vlees erbij, maar zonder is ook prima. Brood zonder beleg kan ook prima. Ze gaat nog niet meteen een hele boterham eten hoor. En dan nog, mijn dochter at het eerste jaar liefst droog brood. Als je toch wel, kan je wat plantaardige boter gebruiken.
Mijn meisje eet al vanaf dat ze 5 maanden is stukken . Ze stikken niet zomaar, sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat baby's zich sneller verslikken in gepureerd eten. Een baby heeft een sterke kokhals reflex, die ver voor op de tong ligt. Zodra daar eten komt kokhalzen ze het eruit. Dus stikken is echt een klein risico. Zonder tanden kunnen ze prima stukjes afhappen van zachte dingen. Maar goed het is je eigen keus natuurlijk!
Hallo. Ik geef nu eten met stukjes en brood wil.ik over 2 weken mee beginnen. Was vergeten dat ze 4 weken voor de provocatie test niks nieuws mag eten.
Mijn kind at Rapley, maar kreeg zelfgemaakte fruitmoes als toetje (zodat hij ook met een lepel kon eten, net als wij). Nu krijgt hij soms een sojatoetje en anders nog steeds fruitmoes.