Na 1 jaar geen opvolgmelk meer maar 'gewone' melk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nasan, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Goedenavond,

Ik heb even een vraagje over dreumesmelk. Een vriendin van mij is vandaag met haar dochtertje van 11 maanden naar het consultatiebureau geweest en daar zeiden ze dat ze gewoon over mag naar halfvolle melk. En zeiden ze dat dreumesmelk iets commercieels.
    Mijn mening hierover is dat in dreumesmelk meer voedingsstoffen zitten als in halfvolle melk?
    Mijn zoon is nu bijna 1 (26 februari) en ik ben niet van plan om te stoppen met poedermelk.

Mijn vraag; hoe zit dit? Dreumesmelk versus halfvolle melk?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond Nasan,

Bedankt voor je vraag over het verschil tussen koemelk en Dreumesmelk. Het klopt dat je beide mag geven na het eerste levensjaar en zijn daarom allebei een gezonde keuze.

Het verschil is met name dat Dreumesmelk minder eiwitten en zout bevat dan koemelk, wat een lagere belasting op de niertjes geeft. Verder bevat Dreumesmelk toegevoegd ijzer en allerlei bouwstoffen voor de leeftijd vanaf een jaar. Dreumesmelk is dus geheel afgestemd op deze leeftijdsfase.

Uiteindelijk mag je natuurlijk zelf de keuze maken wat jij jouw baby het liefste geeft :).

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

3. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Dankjewel voor het snelle antwoord!
    Ik blijf dus mooi doorgaan met de dreumesmelk. Ik snap niet dat het consultatiebureau zoiets dan zegt. Ze konden het ook niet beargumenteren, dit vind ik vooral het slechtste. En omdat ik er zelf ook niet echt antwoord op had, dacht ik ik vraag het hier even.
    Ik vind vooral de belasting op de niertjes een belangrijk argument voor mezelf om (nog) niet over te stappen. Hij is nog zo klein! Hij heeft zijn hele leven nog om halfvolle melk te drinken ;)
    Dankjewel voor je antwoord!

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Ha Nasan,

Graag gedaan en een hele prettige avond nog!

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina