Hello ladies Ik was hier even aan het lezen over groentepapjes en zo. En kom eigenlijk tot de conclusie dat we onze jongen te veel groentepap geven. Kian krijgt s morgens rond 8u / 8u30 zijn eerste papje Tegen de middag meestal verse groentepap (ik maak potjes van 250gr wat hij "meestal" wel op kan, maar geef dan geen pap meer achterna!) 16u30 papje nr 2 en 20u30 laatste papje Geef ik kian nu idd te veel pap? We stoppen ook gewoon wanneer onze jongen aangeeft dat hij genoeg heeft. Soms is het minder dan 250gr (+/- 200gr), maar vaak kan hij het gewoon op. Kian heeft altijd wel een hongerig ventje geweest. Ben begonnen met borstvoeding, maar mee gestopt wegens Kian niet bij kunnen houden... Overgestapt op flesvoeding en al snel moeten overstappen naar zwaardere flesvoeding, wegens niet bij kunnen houden van Kian. Wat denken jullie? Krijgt hij idd te veel? en na hoeveel weken doen jullie er een fruitpapje bij?
Hoi, Volgens een folder van het GGD moet een kindje van 5 maanden 4 of 5 flessen van 200 ml krijgen, waarvan 1 papvoeding. Ik weet niet hoe je zoontje gaat qua groei? Als hij boven het gemiddelde zit, dan zou ik een van de voedingen zonder pap geven. Als hij op het gemiddelde zit of eronder, dan zou ik het gewoon zo laten. En een fruithapje zou ik pas doen als hij een aantal verschillende groente eet. Ik zou dan je huidige groentehap vervangen door een fruithapje, dan 's middags een flesvoeding geven en dan rond het tijdstip van je huidige 2e papfles een groentehapje.
Op zich hoeft hij voorhij 6 maanden is nog geen groente of pap. Begrijp ik goed dat hij alleen maar pap krijgt en geen kunstvoeding? Maar als hij tevreden is, de groei is goed (maar niet overdreven groot), dan zal het vast wel goed zitten.