Hallo. Het onderwerp zegt het al: Wat drinkt jullie kindje van 7 maanden naast fles/bv nog meer? Ik geef ze nu regelmatig een beetje water of lauwe thee. Water is ze niet echt weg van en nu wilde ik iets van vruchtensap gaan geven. Maar nu zag ik op de verpakking van een fles diksap staan dat deze binnen enkele dagen moet worden geconsumeerd. Nu zie ik het nog niet gebeuren dat onze kleine meid binnen een paar dagen een hele fles leegkrijgt En om nu iedere keer een bijna volle fles leeg te kiepen. Bij Lidl hadden ze ook vruchtensap maar daar zit weer veel suiker in. Wat kan ik onze kleine meid nog meer aanbieden?
Onze dochter krijgt naast de borstvoeding (enkele keer kunstvoeding) helemaal niets van drinken. Wel moet ik zeggen dat ze een heel enkele keer een slokje water uit mijn glas heeft gedronken. Maar als ze iets anders gaat krijgen is dit dus alleen water of thee de komende tijd, willen we vanaf de 12 mnd mee beginnen. Vers vruchtensap verdund met water pas weer een tijdje later. Diksappen enzo beginnen wij helemaal niet aan ! Ik zou dus zeggen dat je haar naast de melkvoeding ook water en thee aan zou kunnen bieden. Meer zou ik voorlopig echt nog niet doen, helemaal niet nodig die suikers naar binnen te doen ! Liefs, Hanneke!
Nou ja hier meestal water en heel af en toe roosvicee maar dat is meet water met een kleurtje wat ik geef. Thee heb ik nog niet geprobeerd. Zal dat topic eens opsnorren waar de vraag "welke thee mag mijn kindje hebben" beantwoord wordt.
Aaron lust absoluut geen water of thee (heeft hij niet van een vreemde ) en diksap is hij ook niet kapot van. Daarom geef ik hem dus wel gewoon sap (maximaal 75 a 100cc) en alleen als hij zijn melk niet wil, wat steeds vaker voorkomt. Bij AH hebben ze biologische vruchtensapjes zonder toegevoegd suiker. Aaron is er dol op. De appelsap van de Lidl heeft ook geen toegevoegd suiker trouwens.
Noor krijgt 3 flessen van 180/6 en daarnaast niets. Van de week wilde ik haar wat extra geven ivm harde ontlasting, maar ze wilde niks. Geen thee, water of sap. Dus ik laat het maar even zo.
maddox krijgt naast zijn flesjes nog slokjes water en sap. de ene keer is het diksap en de andere keer klein beetje mazaa sap met veel water. thee lust hij niet.
Marly krijgt naast 3x 180/6 water, diksap of een fruitsapje (beiden biologisch van AH) te drinken uit een gewone beker sinds een paar dagen. Thee heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik van de week eens doen. Ga even opzoeken welke thee ze mag hebben.
Ik zou dan voor de zekerheid wat meer water in de fles doen (en zelfde hoeveelheid poeder). Wellicht dat haar ontlasting dan wat zachter wordt. Lijkt me niet prettig voor zo'n kleintje om nu al last van harde ontlasting te hebben. Eet ze wel al fruit/groentes e.d? Vaak zijn de vezels die daarin zitten ook goed tegen harde ontlasting.
Hier drinken ze 4* 180/6, en daarnaast soms 's nachts water als ze dorst hebben. Dit is tegenwoordig vaak omdat hun neusje verstopt raakt 's nachts, dan gaan ze door de mond ademen, krijgen droge mond/lippen en gaan klagen. na wat water gedronken te hebben vallen ze weer in slaap Verder krijgen ze na hun fruit en groente een paar slokjes diksap (zonder suiker) om eten na te spoelen. Vaak ook thee ipv diksap.
@Fnoepie, onze dochters zijn even oud zie ik nu. (En schelen een dag met TS. Leuk!) Noor lijkt er verder geen last van te hebben (de ontlasting, als in dat het pijn doet). Ze eet fruit en groente. Ik ben er deze week een topic over gestart http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/195668-s-middags-klein-flesje-introduceren.html @Wendy, ik zit je vraag nog eens door te lezen en zit nog eens op de fles diksap te kijken die ik deze week heb gekocht, en deze is tot oktober houdbaar. Alleen de verdunde sap is 1 dag houdbaar. Dus koop gerust zo'n fles.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Daan78: Dat klopt dat ze tot oktober bv houdbaar zijn maar wel ongeopend,als het is geopend dan maar een paar dagen houdbaar. Ik heb nu vruchtensap gevonden bij Lidl die wel lang geopend houdbaar is en niet te veel suiker bevat. Zal het eens proberen wat ze hiervan vind.
Hoi Daan78. Dat is de sap die in de reclame was van de week,2 voor 1,50. Vitafit vruchtenmix uit concentraat rijk aan vitamine c staat er op. Plastic flessen van 0,5 liter.
Mijn zoontje dronk met 7 maanden vooral opvolgmelk, water en thee. Soms een beetje vers sap (met 50% water) of nog zeldzamer sterk aangelengd diksap
Hier bijna 10 maanden en nog steeds alleen maar fles voeding. Iets anders komt er niet in. Ik probeer het elke dag, maar geen succes.
wij hebben roosivicee orginal zo glazen fles. ze drinkt het niet altijd, maar soms heeft ze gewoon echt dorst en we maken hem niet zo zoet. maar keek even op de fles en staat dat hij goed is tot datum op de dop, en na opening in de koelkast, en niet dat hij binnen enkle dagen geconsumeerd moet worden Gebruik-/bewaaradvies Schudden voor gebruik. Roosvicee naar smaak aanlengen met water. Roosvicee is ook lekker door de yoghurt, vla of pap. Na openen gekoeld enkele maanden houdbaar. dit stond trouwens op de site van roosvicee
Noa307:Ik had nog niet bij de Roosvicee gekeken maar die van C1000 diksap stond wel duidelijk op de verpakking dat het geopend maar een paar dagen houdbaar was. Ze heeft nu vruchtenmix van Lidl maar zal de volgende keer ook eens aan Roosvicee denken voor de afwisseling. Bedankt voor je reactie
paar slokken rooibosthee.. Daar wil Gijs meer van hebben dan van Roosvicee.. en dat vind ik geen ramp.. ben niet zo'n liefhebber van dat zoete spul..
@wendy graag gedaan, jij had dus eigen merk ik had toevallig die van roosvicee gekocht dus vandaar ff gegoold hihi @annemarie je kan het natuurlijk zo zoet maken als je zelf wil hier wordt hij niet zoet gemaakt in iedergeval maar rooibios is ook goede optie, geef je dat dan warm of koud?