Even een vraag over de voeding van mijn dochter. Dit is ons schema: 9:00/9:30 180+6+3 bambix gaat op 12:00 160cc pyjamapapje biscuit gaat op, eerder deden we een boterham, hier werden 2 stukjes van opgegeten en daarna boden we een flesje aan van 90+3 hier werd misschien 40cc van opgedronken. Vandaar de pyjamapap dan drinkt ze tenminste wat meer. 15:00 fruit, alle soorten potjes vers enz. alles geprobeerd niks wil ze (heel soms geprakte banaan, maar ivm het moeilijke poepen geven we die liever niet) 17:30 warm eten (vers 200 gr) gaat op + toetje 20:30 150+5 hiervan word maar 90/100 gedronken Ze poept heel moeilijk, constant huilen tijdens het poepen. Heb alle soorten ander drinken geprobeerd (alles warm en koud aangeboden): water, venkelthee, rooibosthee, diksap appel, diksap exotische mix, roosvicee aarbei en ook gewoon friso tussendoor aanbieden weigert ze. Krijgt ze nu wel genoeg vocht binnen? Overigens mijn dochter is 8 maanden, maar word verdacht van een spierziekte hierdoor is het niet mogelijk om er een flesje bij te zetten om het zelf te doen, dat kan ze niet. Rechtop zitten kan ze niet ook heeft ze geen hoofdbalans.
Ik vind er idd weinig vocht bij zitten. Drinken is ontzettend belangrijk bij moeilijk poepen. Mijn zoontje heeft er zelfs medicijnen voor. Ook zou ik bambix vervangen door een gewone fles en daar misschien meer water bij door doen met wat minder schepjes. Anders heb je ook2x pap.
Ik weet niet welk pyjamapapje (en ook de bambix) je geeft, maar in bijv de vanille variant zit rijstebloem. Rijstebloem kan verstopping veroorzaken. Daarnaast zit er in pyjamapapje vrijveel toegevoegde suikers, welke eigenlijk overbodig zijn. Ook denk ik dat 2x pap misschien wat veel is. Het kan een vol gevoel veroorzaken waardoor andere dingen nog slechter gedronken word. Heb je ook andere bekers geprobeerd? Onze jongste wou echt niets anders dan melk uit een fles en diverse tuitbekers snapte hij ook niet. Hierdoor wou hij niet drinken.
Pyamapapje zou ik vervangen door pap die je zelf maakt, is niet echt een gezonde pap. En hoe dik maak je de pap, vrij dun houden. Genoeg drinken is belangrijk bij moeilijk poepen. Desnoods zou ik uit flessen melk een schepje uit laten zodat je dat als verdunde melk nog als drinken tussendoor kunt aanbieden. Begrijp je me? Ik weet niet hoe je het drinen aanbied? Hier mag uit de fles niets anders dan melk of verdunde melk komen. Ander drinen allseen op andere manieren. Probeer eens een tuitbeker of uit een gewone beker en dat jij helpt. Vaak is iets dat nieuw is erg leuk en dan gaan ze meer drinken. Weet niet of dat gaat ivm de slechte rompbalans van je kindje.