Ik weet wel dat ik de zoekfunctie kan gebruiken enzo en ik heb echt al heel veel topics doorgelezen, maar blijf toch twijfelen, vooral omdat iedereen er zo zijn eigen manier op na houd en ik me dus toch blijf afvragen of ik t nu goed doe en of ze niet teveel of te weinig eten krijgt ze krijgt nu: 9.00 fles 210/7 11.00 fruithapje (half tot heel potje) 13.00 fles 210/7 (drinkt ze zelden tot nooit leeg, meestal maar de helft) 17.00 fles 210/7 19.00 groentehapje (heel potje) 21.00 fles 210/7 + 4 rijstebloem zou dit goed zijn? En wanneer moet er 1 fles af?
hallo dit is mijn schema ook ongeveer alleen drinkt ons meisje wel alle flessen leeg en krijgt ze toetje na haar fruithap en als ze 200 gram groente eet dan mag er een fles af dit is ons schema nu 9:30 fles 210+6 11:00 fruit 200 gram 14:30 fles 210+6 18:30 groente 200 gram +toetje 100 grma yogurt 22:30 fles 210+6
Volgens mij kan er wel een fles af hoor. Misschien is het volgende schema een idee? 09.00 fles 11.00 fruit 14.00 fles 17.00 warm eten 20.00 fles
Bedankt voor jullie antwoorden in elk geval hihi maar jullie zeggen alle 2 wat anders over wanneer er een fles af mag. Denken jullie dat ene babytje zelf aangeeft wanneer ze genoeg heeft en dat je dit ook als leidraad kunt gebruiken. Dus als ze een van de flessen niet meer helemaal opdrinkt dat ze dus genoeg heeft aan wat ze wel drinkt? Of kun je daar niet vanuit gaan?
Nou in vergelijking met die vreetzak hier die ook nog eens fruithapjes maar stom vond omdat het niet snel genoeg ging geef je in elk geval niet te veel. Was bang dat Lena te zwaar werd, maar ze bleek bij de laatste controle juist onder dat maffe staatje van het cb te zitten kwa gewicht, ze is nogal actief. Nu zit ze opeens binnen 2 weken van 4 op 2 flessen per dag. Ze duwt hem weg, ze vindt alles interessant wat wij eten, haar eigen eten is nogal nep ofzo, hihi. Terwijl het tot heel kort geleden was dat ze bijvoeding wel geinig vond maar eigenlijk alleen een flesje accepteerde als 'maaltijd'. Zou me niet al te druk maken. Ik dacht zelf ook een week of drie terug als ik kindjes van 7 maanden las die al 2 boterhammen en max 2 flesjes kregen van maar het komt vanzelf. Naar mijn idee geef je echt niet te veel hoor. Ze regelen het zelf heel goeed!
Liever pas over naar naar 3 flessen vanaf een maand of 6/7. Wel geef je grote flessen hoor. En je zegt zelf al dat die 2e fles niet opgedronken wordt, waarom geef je dan niet gewoon 4 flessen van 180+6? Dit is een normalere hoeveelheid en je hebt kans dat alle flessen dan weer worden leeggedronken. Zèker wanneer je al bijvoeding geeft, zou bij mijn de max 180 flessen zijn, je kàn je kind teveel geven, absoluut!
Hier hebben we een dame die jonger is en bijna het zelfde al eet... 8:00 fles 210 +7 12:00 fles 210+ 7 14:00 fruit 1/3 deel ongeveer 16:00 fles 210+7 18:00 warm paar schepjes 20:15 fles 210 + en dan 2,5 rijste bloem.
Mischien kan ik idd de flessen terugbrengen naar 180x6, ze drinkt ze idd toch niet leeg. En ik kan altijd een beetje extra geven als ze eens een dag minder fruit en of groente eet. Stom he dat je soms ineens zo onzeker kan worden over dit soort dingen