Schema 7 maanden.

Discussion in 'Voeding' started by Quincy23, Jun 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben net bij het cb geweest en krijg dus weer allemaal nieuwe dingen wb eten en drinken te horen.
    Mijn ventje is nu 8,5 kilo en 7 maanden.
    We mochten hem nu ongeveer een halve liter voeding gaan geven.
    Ook zei ze dat we mochten gaan werken aan zijn laatste fles en die gaan minderen.
    Nu hoor ik juist vaak om mee heen dat de kleintjes de laatste fles altijd nog wel lekker vinden.

Dit is ons schema nu.
    0700 pap met fles (120) of fles (180)
    0930 fruit
    1200 brood en fles (150)
    1530 fles (150)
    1830 groentje en toetje
    2030 fles (210)
    tussendoor krijgt hij vooral nu het warm is water en stukjes fruit.

Ze wil dat we het zo gaan doen
    0700 volle bord pap met thee
    0930 fruit
    1200 brood en fles (120)
    1530 fles (120)
    1830 groente en toetjes
    en ook tussendoor stukjes fruit of een koekje of zoiets.

hoe zouden jullie het doen want ik kom er niet echt helemaal uit.

groetjes en alvast bedankt

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn mening is.. Je moet doen zoals je het zelf zou willen doen.
    CB is er voor advies maar mogen echt niks verplichten.
    Mijn zoontje MOEST van hun pap van een bordje krijgen in de ochtend.. Nou na een hele week drama ben ik daar toch echt mee gestopt en krijgt hij t nu nog steeds uit een fles.
    En als ze ernaar vragen op CB zeg ik gewoon ja en Amen en doe mijn eigen ding.
    Dit was mijn zoontje zijn schema (eigenlijk nu nog, alleen dan eet hij nu meer brood):
    7 uur papfles 180/6 + 3 schepjes Bambix
    10 uur fruit + wat slokjes sap
    12 uur boterham + 120/4 (in t begin at hij nog geen hele boterham gaf ik hem gewoon 180/6 of als hij de helft op at 150/5)
    13 uur 150cc sap + koekje
    17.30 warme hap + wat water
    19.30 fles 180/6 + 1 schepje Rijstebloem Vanille voor de smaak

Van CB mocht hij al geen melk meer bij zijn boterham en weet ik t allemaal.. Vond t echt onzin, ga mijn kind geen honger laten lijden. En inderdaad, die laatste fles mogen ze echt nog wel hebben tot 1 jaar en sommige zelfs erna nog hoor..

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dus ik zou gewoon die fles van 15.30 uur weglaten en daar sap en tussendoortje geven en die fles dan gewoon voor t slapengaan geven. Zo zit hij wel op die hoeveelheid flessen, maar heeft toch nog wat extra voor de nacht.

4. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    Ik heb net de fles gelijk al laten vervallen van 1530.
    en tot nu toe gaat het goed hij heeft nog geen honger.
    nog eventjes wachten en dan gaan we eten.
    tussendoor heeft hij wat drinken en wat meloen gehad.
    ik laat gewoon de avond fles erop.
    na het in bad gaan krijgt hij gewoon nog een flesje.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe laat gaat je kindje naar bed (en hoe laat WIL je dat hij naar bed gaat... daar kan nogal een verschil tussen zitten ;) )

Wij hadden dit schema bij 7 maanden:
    8:00 pap (180ml/6 + bambix) + optioneel fruit
    11:30 1 boterham, fruit + thee
    15:00 fles (180ml/6)
    18:15 warme maaltijd (200 gram) + zuiveltoetje (50-100ml)
    19:30 fles 180ml/6 + rijstebloem
    20:00 naar bed

tussendoortjes (die kwamen wel pas wat later 8-9 maanden)
    10:00 sap + ontbijtkoekje

Toen de fles van 15:00 eraf ging (7,5 maand) toen zijn we een extra tussendoortje gaan geven: sap + rijstwafel, fruit of biscuitje

Misschien heb je hier wat aan..

6. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    hij krijgt de laatste fles om 2000 uur en gaat dan naar bed. dus zo rond 2030.
    bedankt tis wel makkelijk en interessant om te zien hoe andere ouders het doen.
    het is mijn 1e dus alles best nog nieuw. en iemand van het cb zegt wat en je neemt dat maar aan dan.

7. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

jemig
    als ik dit zo zie... mijn zoontje zit er nog heel anders
    is 3 juni 7 maanden
    maar dit is zijn schema nu...

06.00 honger en fles 180 /6
    09.00 fruithap
    11.00 fles 180/6
    15.15 fles 180 /6
    18.00 groentehapje zelf of uit potje
    22.30 laatste fles met pap 200 cc totaal
    en tussendoor soms wat sap

hij drinkt nu niet altijd de hele fles leeg laat soms 20-30 cc staan maar alles verder gaat op.
    en echt standaard 6 uur is hij wakker.... dan is hij ook niet meer te sussen

hoe hebben jullie dat omgezet dan. zie dat ze v.a. 20 uur slapen, tot hoe laat dan
    en hoe doen jullie dat dan met 8 uur 1e fles...? mijn zoontje moet naar kinderopvang en zie zijn niet blij als ze direct moeten flessen.

hoop op wat reacties

8. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    die van ons krijgt voeding voor hongerige baby's
    we merkten savonds dat hij steeds eerder in slaap viel en dat hij meer voeding liet staan. Dus we hebben toen een half uur de fles vervroegd. dat n paar weken aangehouden en toen weer een half uur. Nou moet ik zeggen dat die van ons standaard om 0700 uur komt hoe laat hij ook zijn bedje in gaat. en hij gaat 2 dagen naar de kinderdagopvang.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@mamametzoon

Mijn zoontje slaapt vanaf dat hij zo'n 14 weken is van 19:30 tot 8:00. Nu is dat van 20:00 tot 7:30 (uurtje korter dus). Hij gaat maar één dag in de week naar het kdv en dan krijgt om half 8 een papfles (lekker snel). De andere dagen krijgt hij om 8 uur wat te drinken en tussen 8 en 8:30 pap of een boterham.

Wij hebben vanaf 5 weken een heel strak ritme gevoerd en dat werkt hier heel goed. Nooit gedoe met slapen of eten. EN ik vond het belangrijk om toen we startten met vaste voeding we zo snel als mogelijk naar een normaal ritme zouden gaan (drie maaltijden en 2 tussendoortjes) dat is gelukt. Met 8 maanden zat mijn zoontje op een normaal ritme.

De late fles (23:00) hebben we met 14 weken laten vervallen na een week te hebben afgebouwd. Hij heeft tot 4,5 maand met 4 flessen gedaan, daarna zijn we rijstebloem gaan toevoegen in de eerste fles en met ongeveer 5 maanden zijn we groenten gaan geven.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    @mamametzoon

Misschien zou je die laatste fles om een uur of 20:00 uur kunnen geven.
    Dat doen wij hier. En 't gaat helemaal goed. We hebben zonder afbouwen de fles van 23:00 uur eraf gedaan. Gewoon in één keer. En om 20:00 hebben we toen de laatste fles gegeven + rijstebloem. Nu is de laatste fles al om 19:00 uur. En ons zoontje slaapt door tot een uur of 7 of 8 's ochtends.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier zijn we die laatste fles rond 20 uur blijven geven. Nu is het inmiddels thee met melk, maar anders is het gat na het avondeten zo groot. We eten vaak rond 5 uur half 6. en hij gaat pas na 8 uur zijn bedje in (doorsnee nacht 20.30-7.30).
    Zonder die fles haalde hij voor het jaar de ochtend moeilijk. En nu is het gewoon onderdeel van het avondritueel.

Share This Page