pyamapapje biscuit nestle

Discussion in 'Voeding' started by Nicolevanl, Jan 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

May 15, 2009
    117
    0
    0
    hallo allemaal, kan je het kant en klare pyamapapje van nestle iedere avond gebruiken of is het daar niet voor bedoeld? Hoe gebruiken jullie dit?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb het nooit gebruikt. Wel geproefd. Mierzoet, erg sterk weeiig vanille/achtig smaakje. Eerder snoep of junkfood dan echt eten.
    Als je het al zou geven, dan zou ik het in elk geval niet elke dag geven.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik geef het wel elke dag (tot nu nr. 1 vanaf volgende week nr2). Mijn kindjes moeten toch nog wat spekjes krijgen, en zoet vind ik geen probleem. Dat is ook een van de smaken die ze moeten ontdekken. Overdaf krijgen ze niks anders zoets, daarom.

Er zit niet meer suiker dan in gewone opvolgmelk, dus het zoete is meer de smaak van vanille of biscuit. Ik vid het zelf niet anders smaken dan dat je een liga of rijstebloem-vanille aan je gewone melk had toegevoegd.

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Heb je nu ook geen versies zonder suiker? Ik heb ze ook een tijdje gegeven, maar heb nu afgebouwd naar melk. Thijmen vond ze idd wel echt heerlijk :)

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Deze week toevallig voor het eerst gegeven.
    Hap-slik-weg! En halverwege in haar oogjes wrijven en meteen vertrokken naar dromeland. Het lijkt, vind ik, een beetje op Yogi.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij geven het niet, maar mocht ik het gaan geven (wat niet het geval zal zijn, maar dat terzijde) dan zou ik het zeker niet elke dag geven, dit ivm alle suikers etc. Wij proberen meer 'gezonde' dingen te geven.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind 35% suiker gewoon echt te veel. Eén keer geprobeerd... Kick vond het gelukkig vies.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :$ :$ wist dat er veel suiker in zat, maar zoveel :$ :$!
    Nee dat zoet leren ze hier wel op een andere manier kennen ;)!

Enne wat heeft jullie zoontje een gave naam trouwens! Dat moest ik nog even kwijt :D! (past niet echt bij een bloemetjesjurk :D)

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Het is niet zo veel hoor, heb het even opgezocht bij nestle (zie hieronder). Het is misschien nog steeds wel veel 13% koolhydraten, maar dat is natuurlijk niet alleen puur suiker. Dit is overigens voor de biscuit versie (al was de banaan ongeveer hetzelfde).

Per 100 g Energie 377 kJ (90 kcal); Vetten 3,0 g; Koolhydraten13,2 g
    Per portie 250 g Energie 943 kJ (225 kcal); Vetten 7,5 g; Koolhydraten 33 g

10. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik geef de gewone pyamapap omdat rijstebloem altijd zo'n klonterdrama in die fles was, dat het steeds haperde. ik wist niet dat er zoveel suiker inzat. hij krijgt het hier 2 tot 3 keer per dag 3 schepjes omdat hij slecht eet en geen brood wil nog. zo te horen dan maar mee stoppen na dit pak gelukkig lijkt zijn eetlust weer wat bij te trekken. ( is flink verkouden geweest ) ik heb nog zo gezocht op het pak naar de suikers. dat krijg je als je de piepkleine lettertjes niet kan lezen :( wij geven trouwens de basispap. als iemand nou gewoon ff zegt dat die beter is en niet zoveel suiker bevat dan voel ik me misschien weer wat beter :(

11. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik kocht het nog wel omdat erop stond geen suiker toegevoegd....grrrrr.... omdat ik erop probeer te letten dat hij nietveel suikers krijgt.

Share This Page