Help! Moeizame ontlasting

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Nadi, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadi

Nadi Nieuw lid

Oct 13, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van bijna 13 weken. Ik ben begonnen met friso standaard voeding, na de eerste week begon zijn ontlasting hard te worden. Ik ben toen langzaam overgegaan op friso comfort. Eerst ging dit 2 weken goed maar daarna begon zijn ontlasting weer moeizaam te worden. Ik heb een goede ervaring gehad met friso comfort omdat mijn andere 2 kinderen ook moeizame ontlasing hadden maar met deze voeding ging dit erg goed. Hij krijgt al van de HA lactulose hij mag hier 5ml van maar dit helpt hem niet altijd en hij krijgt hiervan ook erg veel last van winderigheid, wat ook een bijwerking is van de lactulose. Hier word hij ook niet lekker van, en is dan ook erg onrustig. Nu adviseerd de HA om een andere voeding te nemen. Maar welke?? De andere voedingen zijn dunner en dan drinkt hij zijn flesje binnen 6 min leeg en met de comfort doet hij ongeveer 20 min. Ik heb verder al best veel geprobeerd extra water een warm badje, vaseline. Omdat ik dit bij mijn andere 2 al heb meegemaakt had ik al wat ervaring maar nu weet ik het echt niet meer! Is er misschien iemand die mij kan adviseren of misschien andere tips heeft...
    Groetjes Nadia.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Nadia,

Wat vervelend dat je zoontje zo'n last heeft van een moeizame ontlasting. Aangezien je al ervaring met Friso Comfort maak je het waarschijnlijk wel al klaar met water dat net van de kook af is? Alleen dan lost de vezel die erin zit goed op en kan het het beste zijn werk doen tegen de klachten van je kindje. Eventueel wat extra water tussen de voedingen door/in het flesje, kan helpen om het wat makkelijker te laten gaan.
    Ik hoop dat het snel beter gaat. Mocht je op een andere voeding overgaan die dunner is, kan het helpen om te kijken naar een speen met een kleiner gaatje zodat je kindje nog wel rustig (15-20 minuten) kan drinken.

Groetjes Angelique

Share This Page