Mijn zoon eet de laatste tijd helemaal geen fruit en groente meer. Fruit eet hij nog wel als knijpfruit. Maar elke dag knijpfruit is ook niet de bedoeling. Hij lust nog alleen erwten als groente. Verder is hij dol op macaroni, rijst enz. Alleen koolhydraten dus. Ik bied hem regelmatig ook alleen maar groente zodat hij ervan eet maar de meeste belandt op de grond. Vandaag heb ik courgette soep gemaakt maar wou er helemaal niet van eten. Wel merk ik dat hij van ons bord wil eten(waar zout in zit). Heb geprobeerd om te doen alsof ik hem ook van mijn bord aanbied maar dan proeft hij het en wil niet verder eten. Ik weet eigenlijk nu niet wat ik hiermee aan moet. zout eten is niet goed maar zonder eet hij ook niet. Hij krijgt nog wel borstvoeding maar dat lijkt mij niet genoeg. Ik ben al vanaf het begin aan het rapleyen dus hij is gewend om zelf te eten(behalve soep, heb het geprobeerd maar het lukt hem niet). Wie o wie heeft de gouden tip voor mij....
Gül onze zoontjes zijn precies even oud ( zelfde dag) En S heeft dit ook vaker. Ik denk dat het ook misschien iets met een sprongetje heeft te maken. De ene keer eet hij het vol smaak en dan ineens dagen niet. Heel moeilijk idd.
Precies. Hij eet soms echt als een bouwvakker en nu al een hele tijd niet. Misschien moet ik gewoon afwachten. Nog gefeliciteerd
Hier houdt het ook niet over de laatste tijd. Pasta vindt hij lekker maar verder .. Tja dan dus maar niet
Vanaf 1 jaar mogen ze volledig met de pot eten, dus ook een beetje zout. Laat hem lekker van je bord eten of nog beter schep hetzelfde op voor hem. Ik neem aan dat je geen bergen zout in je eten doet, dan is het gewoon prima hoor,
Oww dat wist ik niet. Hij eet ook wel met de pot mee maar ik schepte altijd voor hem op en dan doe ik bij ons de zout bij. Ga het maar proberen of hij het dan wel wil.
De gouden tip hier is dat ik me er niet druk om maak. Ik zet een bordje eten voor mn zoontje neer en zie wel wat hij eet. Vlees en aardappels gaan eigenlijk altijd wel op. Maar groenten ook steeds minder. Maar wat ik merk is dat hoe minder ik probeer het hem te geven, hoe makkelijker hij het opeet. Als toetje geef ik yoghurt met een mandarijntje. En gelukkig eet hij zijn fruit wel goed. Wat ik dit weekend wil proberen is om met de blender een drankje van groentes te maken. Misschien wil hij het dan wel hebben, want ik vind het wel belangrijk dat hij zijn vitamines krijgt.