Hongerlapje van bijna 4 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Icnurse, May 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Icnurse

Icnurse Actief lid

Jun 11, 2012
    282
    0
    0
    Beste voedingsdeskundige,

Ik zit met een probleem en ik weet geen oplossing!! Van het CB krijg ik ook niet echt het juiste advies.
    Het is een lang verhaal sorry!

Onze zoon is 3-2-2013 geboren en woog 4010gr en 52cm.
    Nu weegt hij ondertussen 8kg en is 66cm een grote jongen dus!! Mijn man is ruim 2meter dus hij heeft het niet van een vreemde denk ik ;)
    Ik wilde borstvoeding geven maar we hadden een zeer moeilijke start hiermee en hij kreeg dmv fingerfeeding hypoallergene voeding.
    Uiteindelijk gestopt met proberen en we zijn volledig op flesvoeding overgestapt nog steeds hypoallergeen ivm allergieen bij mn man.
    Een super tevreden kindje kregen we ervoor terug dus we waren blij met de keus!

Op het CB gaven ze met 8 weken aan dat we de standaardvoeding konden gaan proberen. Heel voorzichtig 1 schepje standaard en de rest hypoallergeen na 2 flessen zo gegeven te hebben begonnen vreselijke krampjes!!! Echt onhoudbaar en zo zieleig!! Hij kreeg ook uitslag en pukkeltjes dus gelijk gestopt! Besproken met CB en zij dachten misschien nog iets te vroeg later maar weer proberen.
    Toen kwam het probleem dat hij niet meer genoeg had aan zn flessen hij kwam vaak alweer na 2uur en dan had hij echt honger!!!!
    CB adviseerde om toen voeding voor hongerige baby's te geven.
    Ook dit zeer voorzichtig geprobeerd maar opnieuw na 1 fles vreselijke krampen echt niet normaal!!!! Weet dat een baby 2 weken aan nieuwe voeding moet wennen maar dit was echt onhoudbaar voor hem en voor ons!! Dus weer gestopt!
    Ivm zeer moeizame ontlasting en aanhoudende krampjes gestart op advies van een vrienddin met omneo comfort! Dit ging super goed en onze man heeft geen krampjes meer gehad!!
    Hij krijgt nu 6 voedingen van 150/5
    Schema tot voorkort:
    3 uur
    7uur
    11uur
    14:30
    18uur
    22uur

Sinds een paar weken komt meneer ineens weer 2x snachts!! Ook overdag is hij hongerig. Dan kom ik op 7 flessen!! Ik geef dan andere flessen weer minder zodat ik niet boven de liter uitkom maar dat is echt heeeeel lastig!!
    Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Weet dat deze voeding licht verteerbaar is maar van andere voeding heeft hij zoveel last!!
    Zit echt met mn handen in het haar!!
    Heeft u advies?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Icnurse,

Zeker met allergieën in de familie adviseren wij om het eerste half jaar alleen HA voeding te geven. Inmiddels krijgt jouw kindje Omneo en doet het hier goed op. Omneo is inderdaad iets lichter verteerbaar.

Het kan ook zijn dat jouw zoontje zuigbehoefte heeft? Heb jij hem weleens een speentje aangeboden?

Vanaf 4 maanden mag je beginnen met het geven van bijvoeding. Je zou dan rijstebloem kunnen toevoegen aan zijn laatste flesje en overgaan op 5 flesjes van 180 ml. Wellicht dat hij dan meer tevreden is.

Groet,
    Anne

3. Icnurse

Icnurse Actief lid

Jun 11, 2012
    282
    0
    0
    Bedankt voor u snelle antwoord!
    Speentje helpt voor zo klein kwartiertje maar dan begint hij echt heel hard te huilen om z'n flesje!
    Ik ben zo vreselijk bang dat hij van de rijstebloem weer krampjes krijgt.. Heeft u hier ervaring mee?

Groetjes

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Icnurse,

Rijstebloem is heel erg licht verteerbaar, dus ik denk niet dat jouw kindje daar krampjes van zal krijgen.

groet,
    Anne

Share This Page