Wanneer mag ze yoghurt?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanmeisje, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Vanaf wanneer mag een baby yoghurt eten?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

vanaf 6 maand heeft het cb ons als advies gegeven, en dan volle yogurt of kwark.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dank je, zal ik het eerst mengen met fruit?
    Het lijkt mij anders zo zuur.
    Ze is nu 6 maanden, ik zal het eens gaan proberen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Ik zou het juist puur geven, dan leert ze wennen aan de smaak. Jij vind het misschien zuur (ik ook hoor), maar mijn zoontje vond het toen heerlijk puur zonder iets erdoor.

Overigens bij allergiën kun je beter wat langer wachten, maar anders idd vanaf 6 maanden.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jij vindt het zuur... je kindje weet niet beter! Lekker puur geven, dan leren ze die smaak waarderen.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Moet het persee volle yogurt zijn?
    Heb toevallig half volle gehaald :)

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik kreeg ook t advies vanaf 6 mnd volle yoghurt te geven..
    ( vreemd advies, als je uk aan de Pepti zit omdat ie mogelijk toch een lichte vorm van kma heeft.... dus ... geen yoghurt/ zuivel nog voor hem..)

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Volle word idd geadviseerd om de vetten die erin zitten, die zijn erg goed voor een groeiend kind.
    ik zou dus volle gaan geven, het kan echter geen kwaad om nu half vol te geen hoor dan maak je dit pak op en koop je daarna volle.
    Mijn zoontje vind kale yoghurt ook erg lekker en ik heb er nog nooit iets in gedaan. Dus zoals de andere al zeggen gewoon puur aanbieden dan leren ze de smaak beter waarderen.

Groetjes Kim

9. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn dochtertje krijgt magere yoghurt.
    omdat ik nog borstvoeding geef krijgt ze al genoeg "vet" binnen.
    en omdat ze groot en stevig is, is het niet nodig dat ze volle of halfvolle yoghurt krijgt.
    (heb het er met het cb over gehad hoor hihi)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In magere yoghurt zit helemaal niets (iets wat overdreven) maar het is een bijna leeg product. In het geval van Amber kan je dus net zo goed niets geven.

Halfvol mag ook hoor en wordt ook vaak geadviseerd. Volle yoghurt bevat gewoon de meeste voedingstoffen.

Yoghurt en kwark zijn zuurder dan gewone melk (en daardoor werkt het weer anders met de eiwitten) en passen daarom vaak wel in een KMA dieet. Zo'n raar advies is het dus niet.

11. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ja maar wij hebben altijd magere yoghurt is beter voor de lijn haha.
    en ga niet speciaal pak voor amber kopen.
    dan kan ik de helft weggooien.
    en ze komt niks tekort.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik was ook in de veronderstelling dat ze vanaf 6 maanden Yoghurt mochten, Thijs heeft al meerdere keren magere yoghurt gehad en vond het heerlijk (gewoon puur/zuur), hij reageert er ook niet op of zo.

Ik vroeg het vandaag nog even op het cb en daar zei ze dat het pas vanaf 9 maanden mag... wel vaag hoor! (maar kan ook aan de wijkverpl. liggen, kwam een beetje vaag over)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ieder z'n ding.

Mijn man eet ook magere yoghurt en wij kopen wel volle yoghurt voor de kleine man. Yoghurt is goed houdbaar.
    Natuurlijk komt je meisje niets tekort. Die yoghurt heeft alleen geen toegevoegde waarde en zou je er dus ook uit kunnen laten.

14. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ja maar ze vind het lekker als toetje na haar warme eten.
    dus we blijven het mooi geven.

en het cb zei dat het goed was en dat als ik volle yoghurt zou geven dat ze dan veel te veel "vet" en voedingsstoffen zou krijgen

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even een vraagje tussendoor dan, maar hoe lang bewaren jullie de yoghurt? Hier gooien we het wat er na een dag of 2-3 open staan nog in zit weg omdat ik bang ben dat het dan echt niet meer eetbaar is.

Hier krijgen ze die enkele keer dat ze yoghurt krijgen, trouwens ook meestal magere yoghurt, omdat we die in huis hebben. Maar soms kopen we ook een klein pakje van 500cc volle yoghurt, en ook daar gaat een berg van weg dus na die 2-3 dagen, wat ik zonde vind eigenlijk. Koop liever zo een pakje van 500cc magere yoghurt, waar iedereen een keer een beetje van eet en er vrijwel niets weg hoeft te worden gegooit.

Maar on-topic, volgens mij 'mag' yoghurt vanaf rond een maand of 6-7.

16. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland

precies.
    zo denk ik er ook over

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Enige verschil is natuurlijk dat wij het slechts een enkele keer geven, als het 1x in de week of in de twee weken is is het veel ;)! En jullie het haar (vrijwel) elke dag geven na haar eten. Ik zou dan dus liever gewoon wat extra groenten laten eten als haar buik dus nog niet gevuld is ;) of juist aan de borst laten drinken, dat helpt extra bij het verwerken van de groenten ;)!

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ons cb gaf aan dat hij nu al wel yoghurt mocht hebben (hij was toen 6.5 maand) en hij vindt het heerlijk!! Ik geef het puur, met fruit of met een klein druppeltje diksap. De cb arts zei dat hij magere yoghurt mocht hebben (hij is aan de zware kant) terwijl ik inderdaad had gelezen dat volle beter was dus dat geven we ook gewoon.
    Ik ben wel bang dat wij het vrij veel geven, vaak 's middags met wat fruit en na de warme maaltijd een beetje. We geven het 's middags ook omdat anders de tijd tussen de middag voeding (rond 12.30 / 13.00 uur) en de warme maaltijd (18.00 / 18.30 uur) veel te lang is en Beau niet voldoende heeft aan alleen fruit, een liga of rijstewafeltje. Het verschuiven van de warme maaltijd is niet handig voor ons.

@Hanneke, je kan yoghurt wel iets langer bewaren dan 2/3 dagen na openen van een pak. Maar moet wel zeggen dat ik het ook graag met max de vierde dag weg doe. Die kleinere pakjes zijn dan een uitkomst.:)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dankje voor het antwoord ;)! Ik dacht al dat ik iets miste en je het met gemak een week ofzo open kon laten staan (wat mij lijkt dat je dan schimmelyoghurt hebt, haha).

En tja die pakjes van 500cc die gaan hier dus niet op en blijven staan. En als ik dan voor mijzelf magere yoghurt moet nemen en voor de kids volle yoghurt, en dan beide pakjes de helft maar vaak meer moet gaan weggooien vind ik zonde. Dan dus liever samen met hetzelfde pakje zodat er minder weggegooid hoeft te worden.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yoghurt kan je door de zuurgraad bewaren tot de houdbaarheidsdatum. Dat is echt geen probleem (gewoon het pak weer sluiten). Yoghurt gaat dus ook niet schimmelen. Kaas gooi je ook niet weg als het 2-3 dagen open is... toch?

met magere yoghurt is niets mis hoor maar er zit gewoon niets in. Zolang je je dat realiseert is het toch prima?
    Het CB hanteert vaak de stelregel: halfvol voor volle kindjes, volle melk voor minder volle kindjes. Ach, als ze GEWOON gevarieerd eten worden kinderen niet zomaar dik!
    Mijn zoontje is groot (alles +1 op de curve) maar hier toch wel gewoon volle melk en volle yoghurt. Hij krijg ongeveer 125 ml per dag en wij maken gewoon het pak op.

Deel Deze Pagina