Hoe laatste voeding afbouwen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Kuona, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Ik heb mijn zoontje een jaar borstvoeding gegeven en nu wil ik graag stoppen. Het afbouwen tot 1 voeding per dag ging prima, mijn zoontje heeft er ook geen problemen mee.

Nu ben ik dus de laatste voeding af aan het bouwen, maar hoe doe ik dit nu het beste? Ik ben begonnen om er 1,5 dag tussen te laten en dit had ik uitgebouwd tot 2,5 dag tussen de voeding. Nu heb ik echter toch een harde, pijnlijke plek gekregen... Ik heb mijn zoontje aangelegd en hij heeft wel gedronken maar de pijnlijke plek blijft. Daarna heb ik weer 1,5 dag gewacht en hem vanmorgen weer aangelegd (dat was normaal het moment waar hij het beste dronk). Helaas blijft de harde plek zitten. Hij is ook best groot, de helft van mijn rechterborst.

Kolven werkt niet, al een tijd niet meer. Ik krijg geen tsr en kolf dus max. 40cc. De harde plek krijg ik iig niet weggekolfd.

Wat nu!? Ik ben zo bang dat ik nu toch nog een borstontsteking krijg :(

Ik voed overigens al een paar maanden met alleen de rechterborst omdat hij de linker ging weigeren. Het gaat dus maar om 1 kant.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het lijkt mij een prima manier om af te bouwen, zoals je zelf al beschrijft, dat steeds langer tussen de voeding laten.

Wel heel vervelend dat je dus toch een plek gekregen hebt. Ik zou eerst zorgen dat die plek weggaat, en dan pas weer verder met afbouwen. Maarja, kan ik je nog tips geven? Geen idee, waarschijnlijk weet je er zelf ook al een hoop. Dingen die ik kan bedenken zijn -> Warme doeken (evt gedrenkt in kamillethee)op/om je borst tijdens het drinken. Van je lichaam naar je tepel toe masseren tijdens het drinken. Onder de warme douche masseeren. Kleine in een andere houding laten drinken, maar was het nu juist kinnetje of neusje naar de harde plek toe???. Kleine tijdelijk tot de plek weg is toch wat vaker aanleggen.

Hoop dat je de plek snel weg krijgt!
    Liefs, Hanneke!

3. zwiep

zwiep Actief lid

Jul 9, 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Ik ben nu een maand gestopt met bv. Had ook een harde plek een paar dagen later. Ik kon het er goed uitkolven onder de warme douche. Daarna geen problemen meer gehad en nu heb ik slappe theezakjes......:(

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Tnx voor jullie reacties.
    Zwiep, kolfde je dan echt met een kolf onder de douche, of bedoel je meer met je handen 'kolven'?

Doordat ik trouwens nog maar met 1 kant voed weet ik al hoe het er straks uit gaat zien (de andere is dus al normaal). En dat valt niet tegen gelukkig. Ik zou het iig geen theezakje noemen :D Maar ik heb dan ook maar een klein cupje, dat scheelt misschien?

5. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Pfjieuw, net aangelegd en nu is de harde plek toch weg. Hopelijk gaat het afbouwen nu wel goed en heb ik de productie niet al te veel terug opgekrikt.

Share This Page