6 maand en geen groentepap meer willen

Discussion in 'Voeding' started by Kylietje, Apr 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kylietje

Kylietje Actief lid

Dec 15, 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hallo,

Onze kleine knul eet nu al meer dan 2 maand groentepap.
    Dit ging altijd supergoed...tot nu...
    Sinds 2 weken is het echt op en af, meestal alleen maar af :(
    Hij huilt verschrikkelijk tijdens de groentepap, hij eet het uiteindelijk wel op maar het komt zo gedwongen over als we verder doen. Ik vind het nu wel genoeg geweest na 2 weken. Ik heb alleen maar schrik dat hij een eetprobleem gaat ontwikkelen als we verder doen op deze manier.
    We hebben al vanalles geprobeerd:
    We hebben al eens geprobeerd om een fles te geven 's middags, maar daar moet hij ook niets van weten. Hij drinkt er geen drup van, huilt enkel.
    1 dag hebben we hem gewoon niets gegeven tot hij er om zou zeuren...ja dan kwam hij maar zeuren als het tijd is om zijn fruit te eten :( kan het nu echt dat hij geen honger heeft van 8u tot 15u30?
    We hebben het vlees eruit gelaten. Helpt ook niet.
    Zijn fruit is geen enkel probleem...die eet hij met plezier op.
    Dus dachten we eens appelmoes te geven 's middags...ja ook mis...weer huilen. Dus zoetgewenning denk ik dat het ook niet is.

We hebben een vermoeden dat er een tand op komst is, maar we zijn niet zeker...
    Symptomen: - vuurrode wangen, - op de vingers bijten, op al het speelgoed bijten, op zijn flesspeen bijten, op zijn fopspeen bijten,...
    - 's nachts wakker worden al wenend,-veel zeveren.
    Maar we zien nog totaal niets in zijn mond na die 2 weken.
    Zou het toch kunnen?

Heeft er iemand soms een ideetje?we weten het niet goed meer.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Het kan inderdaad vaak even duren voordat er een tandje zichtbaar/ voelbaar is... Hier ging het eten ook altijd slechter als er tanden door kwamen!
    Wat als je hem gewoon een stuk in z'n hand geeft? Eet hij het dan wel?
    Klinkt wel het meeste als tanden die er aan komen, zeker met de rest van de symptomen die je beschrijft!

3. Kylietje

Kylietje Actief lid

Dec 15, 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    van stukjes moet meneertje niet weten.
    Heb hem vanmiddag stukjes courgette en aardappel in de hand gegeven, maar hij gooit ze op grond in plaats van in zijn mond te steken.

Ik begon die tanden al weg te denken want ik dacht dat het nooit zo lang kon duren. Dus dat kan wel...amai...ik hoop dat het dat is want vandaag was hij na zijn dutje nog erg lastig bij!

4. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn zoontje had ook al een beste poos de tekenen van doorkomende tandjes en van't weekend heb ik de eerste gespot! Soms kan het wat langer duren. Ik zou hem het eten gewoon wat vaker aanbieden, als hij honger heeft meld hij zich wel. succes ermee!

5. Kylietje

Kylietje Actief lid

Dec 15, 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    ok, dank je voor de tips :)

Share This Page