Baby 9 weken wilt geen flesvoeding!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nazli21, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo,

Ik heb hier een groot probleem. mijn dochter van 9 weken wilt geen flesvoeding.. Afgekolfde moedermelk drinkt ze wel uit het fles, maar kunstvoeding weer niet..

Ik probeer iedere keer af te kolven, maar ik heb bijna geen melk meer.. En ze moet het kunstvoeding hebben.. En ik ben bang dat ze dan niets meer binnen krijgt..

Ik kolf om de 4 uur totaal ongeveer 60 cc, dus dat is voor haar niet genoeg, ze blijft maar honger hebben en uit mijn eigen borst laten drinken komt er helemaal niets uit.. allebei mengen gaat denk ik niet lukken, omdat ik weinig kolf..

De ka heeft gezegd dat ik haar 6 a 8 uurtjes niets moet geven en dat ze dan automatisch gaat drinken, maar voor een baby vind ik dat wel erg lang hoor. Een volwassene houdt het niet eens vol..

Kan iemand mij een tip geven wat ik moet doen??

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ze heeft net 90 cc opgedronken.. Dus dit is al iets..Ze heeft heel erg honger, dus moet ze wel drinken..

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat wil je? Wil je stoppen met borstvoeding geven of niet? Want je kan twee verschillende richtingen op.

Overstappen op kv:
    * Het advies van de ka opvolgen en je kind 6-8 uur uithongeren waardoor ze wel móet drinken.
    * Je borsten meer melk laten aanmaken door frequenter te kolven. Dat betekent iedere twee uur, dit een aantal dagen volhouden. Ook 's nachts eenmaal kolven. Zo voer je de productie op. Dit mengen met kv en langzamerhand je dochter laten wennen aan kv. Daarna bv afbouwen.
    * Is er een melkdonor in je omgeving? Vriendin of zus?

bv blijven geven:
    * Frequenter kolven (zie verhaal hierboven). Contact opnemen met lactatiekundige in jouw regio Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding met eventueel hulp haar terug aan de borst krijgen.

Nogmaals, ik ken je voorgeschiedenis niet. Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    line, ik wil stoppen met bv.. ik heb geen donor, dus dan moet ik of haar laten uithongeren of kolven en dan mengen met kv...

wat is het moeilijk zeg om vol te houden.. ze hapt naar mijn borst toe, maar ik laat het niet..

nu ligt ze te slapen en ik ga weer kolven..

nog bedankt voor je tips..

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik weet dat ik dan met 30 ml kv moet beginnen, maar hoeveel moet de moedermelk zijn??

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Pfff... dat je dat trekt! Hopelijk voor jou en je dochertje went ze snel aan de smaak van kv, want zo'n situatie als dit lijkt me erg moeilijk.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi meis,

En iemand anders haar de fles laten geven? Je man ofzo?

Mijn dochter ging overstappen van bv naar (hele vieze) friso allergycare.. was ook een drama. Ze gaven me toen het advies iemand anders een paar keer de fles te laten geven omdat ze mij maar altijd bleef linken aan die borstvoeding en daarom die kv niet ging drinken.

Sterkte met je meisje!

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    umm, mijn man heeft haar ook het flesje gegeven, maar nee het lukt niet..

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ze heeft net moedermelk met een flesje gekregen en ze heeft nu de hik. dit betekent toch dat ze drinkt..

Ik denk dat het ook snel gaat met het speentje, want ze huilt ook steeds na een paar keer drinken... bij allebei de voedingen.. hoe kan ik weten of het snel gaat??

gemengd met kv heeft ze ook niet gedronken..

Deel Deze Pagina