Brood blijft een dingetje bij ons... Hij vindt het lekker hoor, maar om de een of andere reden krijgt hij er nog steeds extreem veel pijnlijke oprispingen van (refluxkindje). Of het nu aan het rijsmiddel o.i.d. ligt...geen idee? Om toch granen binnen te krijgen, krijgt hij een papfles en mix ik regelmatig wat granen door fruithapjes heen. Maar wat zijn nog goede alternatieven voor brood? Ik zou hem zo graag wat andere dingen aan willen bieden, want hij is verder een goede eter met veel interesse in diverse smaken. We zijn nog maar sinds kort aan het provoceren met koemelk, dus koemelkvrije alternatieven zijn van harte welkom
Speltwafels, bevatten geen andere toevoegingen dan enkel spelt. Beschuit? Havermout, daar kun je nog veel meer mee dan enkel pap van maken. Ik maak weleens muffins van een flinke hand havermout, wat vocht, ei en geprakte banaan. In een muffinvorm, even in de oven (ik heb een airfryer, in de oven vermoed ik zo`n 20 minuten op 180 graden) Evt. kun je de havermout ook in de blender gooien, dan heb je havermout-meel. Pannenkoekjes? 1 banaan, 2 eieren, evt. wat vocht en/of meelsoort tot je een lekker beslagje hebt en dan op een laag vuur pannenkoekjes bakken. Kun je lekker bosbessen bij geven, of rood fruit. Bananenbrood? Rozijnenbrood? Kijk eens op www.rapleymama.wordpress.com Zij heeft superleuke receptjes, volgens rapley zonder suiker/zout en veel ook zonder andere allergenen. Hier werden trouwens geen pureetjes gevoerd, maar at zl vanaf het begin zelf, a la Rapley.
Ik zou het even navragen bij ka/dietiste. Er is steedse er op de "markt" waarvan gezegd wordt dat beter/gezonder is maar hierin zitten niet altijd de voedingsstoffen die een kindje nodig heeft.
Heeft hij ook koemelkallergie? Zo ja, welk brood geef je hem? Let ook: Brood van de bakker bevat vaak melk in meel/broodverbeteraar Ander alternatief: Babymuesli (te koop bij ekoplaza of een natuurwinkel van biobim), er zijn ook koemelkvrije cracottes te koop (geen idee waar, maar begrijp van een koemelkallergie groep op Facebook dat die er wel zijn). Ontbijtsmoothie kan ook prima met babymelk, ei met groente en eventueel speltbrood (zal dat wel goed gaan?). Beschuit (geen idee of dat koemelkvrij is). Ontbijtgranen van Bambix zal ook nog een optie zijn?