weer een schemavraag. hoe een voeding minder

Discussie in 'Voeding' gestart door lizab, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

HIer weer eens een schema vraag. Onze boef heeft altijd bv op verzoek gekregen. Maar nu het kolven helemaal niet meer lukte, en ik er zelf tegen aanliep dat dit een echte stresssituatie aan het worden was, hebben we ervoor gekozen deels af te bouwen.

Als vanzelf werd het aantal voedingen ook minder. We zitten nu op 4 voedingen per dag.

5.30/6.00 uur BV
    7.30 uur broodje
    8.30/9.00 slapen
    10.30 150+5
    11.30 fruit
    12.00 slapen
    14.30 150+5
    17.00/17.30 groente (tegenwoordig 2 soorten) met een beetje yoghurt
    18.30/19.00 BV

Op zich ben ik niet ontevreden, maar ik geloof dat hij ondertussen ook wel naar 3 voedingen per dag zou mogen? Ik vind het ook nog aardig proppen overdag met alle bijvoeding erbij. Hij eet nog niet geweldig (broodje wel, fruit redelijk, groente matig)

Het liefst laat ik dan natuurlijk een fles kv vervallen, zodat ik nog een paar maanden heerlijk door kan gaan met die ochtend en avond voeding zelf te geven.

Kan ik bijv. proberen die eerste fles pas om 11.30 uur te geven en dan wat groter te maken? Iemand tips?

14

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aangezien je kind ook al wat yoghurt eet en je 2 voedingen zelf voedt zou je inderdaad één fles kv kunnen laten vervallen.
    Misschien kun je het fruit meteen na het slapen in de ochtend geven? Kan eventueel een slokje BV achteraan als dat nog nodig blijkt te zijn.
    En dan kijk je even wanneer hij weer honger krijgt, je zou dan bijvoorbeeld rond lunchtijd weer een stukje brood kunnen aanbieden (eventueel met wat fruit of een bekertje drinken, melk of water, erbij).
    Beschouw je aardappel ook als een groente, en geef je dus groente met aardappel, of geef je 2 verschillende groentes? Je mag ook al een aardappeltje prakken en bij de groente geven nu!

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het overdag inderdaad terugbrengen naar 1 fles KV. Ik ga maar even vanuit dat ochtend en avondvoedingen volledige voedingen zijn, ik weet niet of je die ook aan het afbouwen bent?

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik gaf juist op het moment dat hij een fles zou "moeten" kirjgen het fruit...deze ging dan ook heel goed op...
    dus na het ochtendslaapje eerst fruit...en dan pas smiddags een fles...die was eerst 180...en toen brood goed ging is het ene flesje van 120 ofzo...

Deel Deze Pagina