Het is toch het streven van het cb om met 1 jaar het zonder flessen te doen? Ik snap dan niet zo goed waarom dat met 9 maanden al moet.
Het schema van Eva ziet er zo uit: 8.30 wakker 8.45 fles 180+6 10.00 of 10.30 fruit+ diksap of roosvicee 11.00 naar bed, slaapt ze meestal tot 1 uur 13.00 boterham (dit eet ze nog niet erg, dus meestal fles 180+6), we blijven oefenen! tussendoor diksap, soepstengel of koekje 15.00/15.30 naar bed 17.45 wakker en groentehap + diksap 19.30 fles 180+6 Natuurlijk moet je langzamerhand gaan werken naar geen flessen meer. Maar ieder kind is verschillend. De ene is daar sneller mee als de andere. Bovendien, als mijn dochtertje nog geen brood eet, moet ik haar toch iets geven???
hier is ons schema: 7.30 fles 180 10.00 fruit (naar bed tot ongeveer 12.00) 12.00 boterham + thee (tegenwoordig gaan er zo 2 boterhammen in..) 15.00/15.30 koekje/soepstengel o.i.d. met thee (naar bed tot ong. 17.00) rond 17.30 groente 19.00 fles van tegenwoordig 120/150 ligt eraan of hij een toetje heeft gehad... wij zitten hier dus op nog maar 2 flessen...
Mijn dochter is ietsjes ouder, 10 maanden, maar dit is haar schema qua eten: 7 uur: bordje pap (daarvoor nog een beetje BV, maar dat zal écht niet veel meer zijn) 10 uur: fruit 12 uur: boterham en melk (hoeveelheid varieert sterk, de ene keer 50 cc de andere keer 150) 15 uur: cracker en melk (ook weer ergens tussen 50 en 150 cc) 18 uur: warm eten 19.30: fles pap Lijkt dus wel op het schema dat het CB van TS geeft, alleen ontbijt zij niet met brood maar met BV en pap.
Hier heeft het consultatiebureau mij een folder met adviesschema's gegeven voor 6 mndn, 7-9 mndn en 9-12 mndn. Ik zal de laatste twee hier even onder zetten: 7-9 mndn ontbijt: bv/180cc melk + 1 boterham of 180 cc + pap Rond 10 uur: fruithap Lunch: bv/180 cc melk + 1 botherham + smeerbaar beleg Rond 15 uur: broodkorst of rijstwafel of soepstengel met water, thee of verdund vruchtensap Avondeten: 1-2 opscheplepels geprakte groente, 1-2 opscheplepels aardappels rijst of pasta, vlees, vis of vleesvervanger (50 gr). Olie of klontje zachte margarine Voor het slapen: bv/180 cc melk 9-12 mndn ontbijt: bv/150cc melk + 1 boterham of 150 cc + pap Rond 10 uur: fruithap 1,5 stuk fruit Lunch: bv/150 cc melk + 1 of 2 botherham(men) + smeerbaar beleg Rond 15 uur: broodkorst of rijstwafel of soepstengel of kinderkoekje of komkommer of volkorenbiscuitje met water, thee of verdund vruchtensap Avondeten: 1-2 opscheplepels zachte stukjes groente, 1-2 opscheplepels aardappels rijst of pasta, vlees, vis of vleesvervanger (50 gr). Olie of klontje zachte margarine + Toetje 50 ml yoghurt/fruit Voor het slapen: bv/120 cc melk Ik geef op dit moment een soort combi van bovenstaande. Hier staat dus nog wel meer melk aangegeven als dat het advies was van het consultatiebureau waar jij geweest bent.
ons schema 07.00 210+7 2rijstebloem laat 2 wkn onge 100 staan 09.00 thee + cracotje 11.15 boterham 3/4 ongeveer 12.00 fles 180+6 15.00 fruit 16.00 sapje 17.00 groente 19.00 fles 210+7 laat ook 100 staan ongeveer hij regelt het hier du ook zelf. moet dinsdag naar cb ben dus benieuwd wat ze gaan zeggen
Hoi Hoi Ons schema is als volgt: 08.00 papfles 180/6 en 3 scheppen rijstebloem 11.00 rijstewafeltjes of nijntjekoekje 12.30 boterham met beleg en fles 150/5 15.00 fruithapje 17.00 groente, aardappelen, vlees/vis en vla 19.00 papfles 180/6 en 3 scheppen rijstebloem Op het moment wisselen we de fruithap en koekje nog wel eens om, ligt eraan hoe haar slaapmomenten zijn. Sapjes of water tussendoor drinkt ze niet echt, ze wil alleen melk en anders drinkt ze gewoon niet. Ook van de tuitbeker snapt ze helemaal niets, maar ach komt vanzelf. Denken jullie dat ze zo genoeg vocht binnenkrijgt? Groetjes, Sleepy
Ja, dit is voldoende vocht. Ik heb wel een paar vragen: - waarom geen vezels in de ochtend. Rijstebloem is geen volwaardig ontbijt? - om 11 uur zou ik wel oefenen met extra vocht: water, thee, diksap, roosvicee en geef dit gewoon met de fles. Die tuitbeker komt later wel. - eet ze goed een warme maaltijd? Zo niet zou ik de fruithap en het koekje omwisselen. - Vla bevat zeer veel suiker. Gewone volle yoghurt of kwark wordt aangeraden (drupje diksap) - is 17:00 ook de tijd dat jullie eten?
hier ook 's ochtends koekje en 's middags fruit, want Jelmar word ook pas rond 11 uur weer wakker, en voor hij aangekleed is, dan ist gauw kwart over 11, en aangezien we uur of 12 aan brood beginnen, lijkt het mij niet handig dat hij dan eerst 200gram fruit naar binnen werkt? dus krijgtie diksap/thee met 1 a 2 rijstwafeltjes.... 's ochtends hebben wij nu inderdaad bambix 8maandplus, kun je beter doen dan rijstebloem inderdaad.
Hoi Hoi Wij eten inderdaad ook om 17.00 uur dus Amber eet dan tegelijk met ons. Op de dagen dat ik moet werken eten we pas om half 6. Haar avondeten gaat perfect! Hierbij eet ze mee met de pot en bordje gaat helemaal leeg. Echt vla is het niet wat ze krijgt hoor, speciaal toetje van nestle of optimel vla. Oefenen met drinken doe ik wel alleen dan neemt ze 2 slokken en duwt ze het flesje weg. Sinds een paar dagen wil ze haar fruithap en boterham niet meer. Wat we ook proberen. Van haar boterham neemt ze maar een paar happen en dan wil ze echt niet meer, haar melk drinkt ze dan wel 150cc. En wat betreft de ochtend had het CB geadviseerd om rijstebloem te geven. Papje wil ze niet en duwt ze de lepel weg, vandaar een fles met rijstebloem. Als we gewoon echte papjes pakken is allemaal met 130cc water en ze krijgt al best weinig vocht binnen volgens mij. Groetjes, Sleepy
Lijkt me duidelijk. Optimel bevat trouwens wel vaak zoetstoffen. Deze zijn zeker af te raden maar kijk vooral even op de verpakking! Drinken is gewoon iets waar ze aan moeten wennen. Blijven oefenenen en probeer verschillende dingen. Je kunt trouwens ook een papfles (met vezels: Bambix fijne granen bijvoorbeeld) geven..dit is voedzamer dan rijstebloem. Dan geef je gewoon 180/6 + bambix. Je mag alle groenten en fruit mee rekenen in vocht. Als je kindje 500 - 750 ml vocht binnenkrijgt zit je echt al heel prima
Ik zou eens een gewone beker proberen. Misschien dat ze dat wel wil. Eva heeft de tuitbeker nooit gesnapt, maar de gewone beker ging wel al snel heel goed. Lisa drinkt door omstandigheden al sinds ze 8,5 maand is alleen maar uit een gewone beker.
Ik zit met precies hetzelfde probleem, hij wil niks anders drinken. Vandaar dat ik ook nog op 3 flessen zit. Anders krijgt ie voor mijn gevoel te weinig vocht binnen. Al blijf ik aanbieden in de hoop dat het gaat werken. hihi