bijna 8 maanden

Discussion in 'Voeding' started by happynienja, Sep 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    willen jullie met mij mee denken?
    vanochtend op het cb zei de wijkverpleegkundige dat martijn s'ochtends ook een broodje mag (hij lust geen pap), maar hij moet ook nog 3 flessen.
    nu ben ik aan het puzzelen hoe ik het kan doen, kunnen jullie met me mee denken?
    op een dag krijgt hij dan, 2 boterhammen, 3 flessen, fruit en avondhap en soms een danoontje.
    groetjes nien

2. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    ik kan je geen advies geven, maar lees wel even mee, onze kleine man is bijna 8 maanden en dit is nu ongeveer zijn schema (tijden wisselen sterk):

07:30 BV
    10:30 Fruit + beetje water of BV
    12:30 Brood en BV
    15:30 afhankelijk van slapen etc krijgt hij tussendoor een rijstewafeltje een beetje water of BV
    17:30 warme maaltijd, soms BV na
    19:30 BV

Hij heeft zeer waarschijnlijk KMA en mag dus geen andere zuivelprodukten.

Ik heb niet zoveel verstand van flesvoeding maar ik denk dat je dan s'ochtends eerst een boterhammetje geeft met een bekertje/ flesje melk erbij. Dan s'middags bij het brood weer melk en dan voor het slapen gaan.
    Met een danoontje of bijvoorbeeld yogurt na de warme maaltijd krijgt hij ook zuivel binnen.

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    dank je wel voor het meedenken maar hij wil absoluut geen melk of ander drinken meer na zijn brood.
    ik had nu ongeveer dit schema:
    8.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 brood
    15.00 fles
    17.30 avondeten (soms danoontje als hij het op krijgt)
    19.30 fles

4. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    lastig he, ik geef tot nu toe s'ochtends alleen BV hij krijgt dan dus geen brood, volgens mij zijn er toch veel kindjes die s'ochtends alleen maar BV of een (pap) fles krijgen en geen brood, maar vanaf welke leeftijd dat veranderd dat weet ik niet.
    ik weet niet hoeveel ml flesvoeding/ zuivel hij op een dag binnen zou moeten krijgen en of de flessen die hij drinkt groot zijn.
    Misschien kun je proberen om de fles melk s'ochtends wat kleiner te maken en hem daarna een paar stukjes brood geven zodat hij er langzaam aan went om s'ochtends ook brood te eten.
    Of misschien elke ochtend paar lepeltjes pap proberen voor zijn fles zodat hij aan de smaak went ?
    Maar goed hier dus s'ochtends alleen melk en s'middags wil hij na het brood altijd nog wel wat drinken, dus ik heb er geen ervaring mee.

5. Kimsp

Kimsp Actief lid

Jun 12, 2008
    117
    0
    0
    Ik geef eerst BV om zeven uur, dan kleden we ons allemaal aan en gaan we naar beneden voor een lekkere boterham, die gaat er dan nog goed in, na de bv. Om 10 uur fruit, 12 uur bv en boterham 15 uur rijstwafel, koekje o.i.d., 18 uur groente, aardappel, stukje vlees, 19 uur bv, en om 22 uur papfles. Tussendoor uiteraard de slaapjes. Als je bv geeft is het wel anders dan met de fles, de fles vult meer, dan bv.....

Succes en volg je eigen gevoel, dat is vaak het beste om te doen!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik kreeg op het CB ook te horen dat mn zoontje smorgens een broodje mag, omdat we met 6 maanden al op een aardig voedingsschema zaten. Toch wacht ik er nog even mee, omdat we smorgens niet veel tijd hebben (op werkdagen) en ik vind t ook nog zo knu om een flesje tegeven.
    Dit is ons huidige schema:
    7:30: 200cc FV met pap (uit een fles dus, soms uit een bordje)
    11: 2 st. fruit
    12:30: 1 boterham met thee
    15: fles (meestal; ca 135cc)
    18: warm eten met water
    19:30 Fles: ca 165cc

Misschien heb je er wat aan?
    Als je smorgens een botergham geeft, gaf het CB als advies om daar dan 150cc melk bij te geven. Tot 500cc vocht moet je aanvullen met thee, diksap water etc.

Share This Page