5 voedingen in 12 uur "proppen"

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ringeding, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Sinds vorige week ben ik de BV aan het afbouwen bij mijn bijna 5 maanden oude dochter. Toen het schema bv-kv-bv-kv-bv was in 12 uur, ging het nog wel. Maar nu is de 3e voeding ook KV. En dan heeft ze nog niet echt honger. Meer tussen de voedingen laten gaat niet, want ze wil rond half 9 echt wel haar bedje in en wordt de volgende dag pas rond half 9 weer wakker..... Iemand een tip??

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tim krijgt ook 5 voedingen op een dag, omdat hij iets te licht is....
    Idd een beetje proppen soms, want hij wil er eigenlijk maar 4 hebben.

Maar hier dus: 7-11-14-19-22.....hij slaapt met gemak van 19-7, maar maak m nu dus maar nog een keer wakker savonds

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik zou eens overleggen met het cb of je niet een voeding mag laten vallen als ze al zo lang kan slapen.
    Ik weet niet hoeveel ze per fles krijgt maar je zou kunnen kijken of ze de ochtend voeding wat meer wil gaan drinken zodat je wel op de hoeveelheid voeding per dag uit komt.
    Proppen werkt vaak toch niet omdat ze gewoon nog geen honger hebben.

4. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij is het zo dat als je 5 voedingen heeft de laatste toch altijd ergens rond 22.00-23.00 is, anders is het inderdaad echt proppen bij je kleintje, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. En als de kleine dan slaapt, dan geef je hem die laatste fles slapend.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat doet ze als je haar eten geeft wanneer ze honger heeft? Misschien is ze wel toe aan 4 voedingen. Mijn dochter zat met die leeftijd ook op 4 voedingen, gaf ze zelf aan.

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Slapend eten geven werkt helaas niet bij haar.
    Van het CB mocht ik haar nog niet op 4 voedingen doen, dat mag ik pas als ze bijvoeding krijgt, dus na 6 maanden... Ook mocht ik maar 180/6 per keer geven.... Anders ga ik toch maar volgende week ff vragen bij het weeguurtje... want nu spuugt ze de voeding eruit en zit alleen maar met de speen te spelen. Dat schiet natuurlijk niet echt op

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik zat rond die tijd volgens mij op 4 flessen ( wel vond het CB het wat vroeg) maar hij wilde niet meer.
    Verder hebben ze er niets over gezegd.
    En het CB geeft alleen advies dus als jou kindje toch aangeeft met minder flessen te kunnen dan zou ik dat volgend.
    Mijn zoontje zat met 6 maanden nog maar op 3 flessen.

Ik bood wat grotere flessen aan en dat ging goed. ( met 4 flessen)
    Misschien kan je de derde voeding pas geven wanneer ze trek heeft. Dan zal ze hem beter drinken.
    En dan de laatste fles wanneer ze er om vraagt.
    dat werkte hier het beste.
    Succes.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.417
    113
    Ik snap eigenlijk niet zo goed (lees het hier wel meer) waarom jullie cb het te vroeg vind voor 4 voedingen :(, Wij geven hier nu al ruim 2 weken maar 4 voedingen omdat hij 's avonds niet wakker te krijgen is voor een voeding. Het cb vond dat hier helemaal prima en gaf zelfs als tip de andere flessen dan allemaal op te hogen zodat hij voldoende binnen krijgt en dat gaat prima.
    Ik geef nu dus 7.00 210+7, 11.00 210+7, 15.00 210+7, dan tegen 18.00 bedenkt meneer ik wordt moe dus moet gauw inslaan voor de nacht dus 90+3, en dan rond 19.30 180+6. Na de fles gaat hij naar bed en 's morgens rond 7.00 is hij weer wakker.
    Ik vind als je kindje geen 5 voedingen meer wil houd het op je kunt het ook niet gaan dwingen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 14-15 weken zijn wij met kv naar 4 voedingen gegaan (daarvoor was het BV)
    8:00 210/7
    11:30 180/6
    15:00 180/6
    19:30 210/7 (rond 18 weken met rijstebloem)
    en dat was het dan... ging prima

Mijn zoontje was wel best flink.

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Gewoon lekker 4x180+6 aanbieden. Om de 4 uur. Probleem opgelost.
    Daan was krap 3 maanden toen wij naar 4 flessen gingen, op advies van de kinderarts. Kreeg hem voor de laatste fles niet wakker.
    Hij zit nu nog op 4x180+6.

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Wij zitten ook al een week of 4 op 4 voedingen, bv nog wel...
    We deden dit omdat we hem altijd wakker moesten maken rond 22 a 23 uur en hij erg verdrietig en boos was... Wel dronk hij de fles leeg. Maar toen we hem eens een keer niet gaven door omstandigheden, sliep hij gewoon door... Dus sindsdien niet meer gegeven. Op het bureau hebben ze er niet eens naar gevraagd, hij was gegroeid dus prima neem ik aan...
    Ik zou wel iets meer geven idd. en bij de volgende weging merk je vanzelf of het goed gaat of niet... toch?!

onze kids zijn bijna even oud zie ik.
    Hij was bij de geboorte 3180 en 49 cm,
    bij de laatste weging 19 maart, 6340 en 64 cm

Deel Deze Pagina