Wie geeft er bambix melkpap en zo ja hoeveel ml water en scheppen poeder? Ik heb het nu 1 ochtend gegeven (ca 100 water en 5 scheppen poeder) maar ze wilde haar fruit niet eens om half 10! Misschien zitten er ontzettend veel calorieën in? Ik las wel dat er veel suiker in zit Nu ben ik aan het twijfelen, ze vindt het wel erg lekker. Ik wil zo langzamerhand iets anders geven dan een fles (is wel makkelijk hoor, maar qua tijd hoef ik het niet te laten want ik ben toch altijd vroeg). Kan ik al brood geven met bijna 7 maanden? Wie heeft er een richtlijn?
Je kan gewone Bambix granenpap geven. Daar zit geen suiker of iets dergelijks in. Vanaf 6 maanden in ieder geval niet. Pap met smaakjes zou ik niet gauw geven, door gewenning aan zoete smaak en door de vele zoetstoffen die erin zitten.
De verhpuding weet ik zo 1, 2, 3 niet. Wij geven de gewone zeg maar. Wij houden aan op gevoel. En dan de dikte van dat het stevig is, maar niet zo stevig als beton. En toch ook wel vloeibaar is. Kan het anders niet uitleggen. Wij hadden dat ook rond die leeftijd. Daarom gaven wij geen pap bij het ontbijt, maar gewoon een normale volle fles. Pas sinds deze week krijgt zij een volwaardig ontbijt met pap van opvolgmelk of brood met opvolgmelk. Ze is 8,5 maand.
Hu 5 eetlepels op 100cc? De 6 maanden plus versie?? Dan is het net beton denk ik! Ik geef 2 flinke eetlepels op 210 cc. (En 6 schepjes melkpoeder) en dan in een papfles. Is nog net goed te doen dan. Als je het even laat staan dan zie je dat het behoorlijk indikt.
oow hahaha sorry.. dan heb je een andere als wij hebben.. en als de meesten hier denk ik.. zo de reacties te zien
De Bambix granenpap maak je inderdaad aan met opvolgmelk. Die waar al opvolgmelk in zit, daar zitten blijkbaar ook veel onnodige stoffen in. Ik zou altijd gaan voor zo puur mogelijk.
Ik heb gisteren toevallig in de winkel op de verpakking gekeken en er zit in de Fijne granen van Bambix honing en dextrose. Dextrose is ook suiker. Ik heb zelf speltpap van Holle en Biobim. Hier zit echt geen suiker in (wel in de muesli variant geloof ik) en er zijn er B vitamines aan toegevoegd. Maar voor de rest zijn het gewoon speltvlokken. Je hebt ook een granenvariant van Biobim. Ik vind het ook heel raar dat ze suiker toevoegen aan pap voor baby's van 6 maanden. Daarom hier geen Bambix!
Heb hier een pak bambix fijne granen staan en daar is geen suiker aan toegevoegd. De suikers díe er in zitten zijn de suikers uit de granen die erin zitten.
Waarom zijn al die papjes zo slecht en gevuld met suiker en honing? Honing mag niet onder 1 jaar Dan geef ik net zo lief een boterham
Ik had begrepen dat in de 6 maanden pap van Bambix geen suiker of honing zit, maar in de 8 maanden wel (honing), en dan in die van 12 maanden weer niet. Ik geef geen pap dus dat maakt het makkelijker, maar als je voor puur natuur wil gaan kan je inderdaad beter Biobim of iets dergelijks nemen. kwebbel, de honingvariant is volgens mij die vanaf 8 maanden en de honing is verwerkt, dus dan 'mag' het wel, dwz het is niet gevaarlijk.
O haha nou ja.... al die papjes, pfff volgens mij is de helft reclame makend en een blij baby krijg ik ook wel zonder pap denk ik