wat allemaal op brood ?

Discussie in 'Voeding' gestart door giraffe 2013, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter eet sinds dat ze 6, 5 maand is een hele boterham op nu ook met korsten.

Ik doe er afwisselnde dingen op : smeerkaas , zelfgemaakte jam , appelstroop , peren stroop , smeerworst

Maar wat kan nou allemaal nog meer ? Ze is gek op nieuwe smaken..

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik gebruikte toen ook dit, en ook pindakaas. Maar daarna ook gewoon boterhamworst etc.

Ik kwam dit stukje ook nog tegen, staat ook wat tussen.

Lekker en gezond broodbeleg
    Kies in eerste instantie voor smeerbaar beleg, zoals smeerkaas (zoutarm), smeerleverworst, fruitstroop of jam. Geschikte soorten beleg zijn (smeer)kaas, vleeswaren*, ei, magere kwark, sandwich spread, pindakaas**, fruitstroop, fruit (bijvoorbeeld banaan), jam en hagelslag.​ Geef verschillende soorten beleg met maximaal 2 keer per week smeerleverworst.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben zelf met 7 maanden pas met brood begonnen en deed er de eerste tijd alleen boter op, toen volgde smeerkaas/stroop/jam/smeerworst...avocado wordt ook vaak op brood gegeven bij baby's. Anders vruchtenhagel of sandwichspread of banaan ja...genoeg keus als je maar uitkijkt met zout ;)

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

In eerste instantie kreeg ze alleen roomboter, nu nog soms alleen maar. Maar vanaf een maand of 10 zuivelspread, jam van zonnatura, appelstroop, pindakaas, jonge kaas, kipfilet, avocado, banaan.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier meestal alleen boter of olijfolie. Sinds kort soms kaas, half plakje kalkoenfilet of avocado.

6. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan ik ook eens proberen ! Is weer wat anders

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dit heb ik ook van de week geprobeerd dat roomboter maar mennnn wat een drama om dat fatsoenlijk uit te smeren zonder dat je dikke hompen krijgt her en der. Hoe doe je dat? Ben even nieuwsgierig ;)

Zelf gebruik ik jam, smeerkaas en appelstroop.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik snij 'm door de helft en de ene helft gaat in een bakje/botervloot en de andere helft in de koelkast...

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Gewoon niet in de koelkast leggen ;) ik heb een botervloot en daar zit het in, perfect smeerbaar :) en ik vind hem nog mooi ook, doe botervloot dan ;)

10. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Alleen boter gaf in de eerste twee weken dat ze brood begon te eten maar dat wilt ze nu niet meer.

Boterham worst kan dat ook ?

11. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Wij hebben ook even een botervloot gehaald bij de blokker. Gelijk handig als ik aan het bakken ben en even snel iets moet invetten:D

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind dat zelf best zout en wij gaven geen varkensvlees het eerst jaar. Maar het is je eigen afweging want lekker zal ze het vast vinden :)

13. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd maar in smeerworst zit ook best veel zout.
    Morgen ga ik y wel is proberen kijken of ze het lekker vind

14. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Geprakte aardbei is hier favoriet! Smeerkaas vindt ze echt helemaal niet lekker, de boterhamstukjes vlogen door de keuken! ;)

15. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier lust ze eigenlijk alles ..ben ook niet erg bang om nieuwe dingen te proberen.
    ben benieuwd wat ze met boterhamworst doet hihi

16. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou de boterham worst viel in de smaak hoor..
    Hele boterham met korstjes weer opperdepop

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou dan eerder kiezen voor kipfilet of kalkoenfilet oid, maar goed, ieder z'n keus! Boterhamworst is inderdaad wel erg zout, maar uiteraard vinden de meeste kindjes het lekker. Net als smeerworst en smeerkaas (kreeg ze hier ook wel ooit, maar dan die van 'la vache qui rit', die bevat een stuk minder zout). Ook de jam van Zonnatura viel hier in de smaak...

Hier tot 1 jaar ook alleen boter op brood. Nu eet ze hem nog ooit zo, of zelfs helemaal droog.
    Zoet beleg hier pas vanaf 1 jaar, net als pindakaas.

18. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ohhja ik ben niet zo moeilijk daarmee eet zelf ook geen droog brood en alleen boter vind ze smerig.
    Kip filet heb ik ook gehaald :) ga dat.morgen eens proberen

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik lees ook even mee. Sinds een week eet dl ook brood. 1boterham in de ochtend (zonder korsten helemaal op en daarna sabbelen op de korstjes) en 1 in de middag. Na de ochtendboterham krijgt ze nog de borst en voor de middagboterham ook.

Doen jullie er ook stroop op? Of is dit teveel ijzer?

20. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik doe appelstroop en perenstroop is juist gezond !

Deel Deze Pagina