Voor de mensen die bijvoeding geven volgens de Rapley methode: hoe doen jullie dat met yoghurt? Voeren jullie dan wel? Of laten jullie ze dat met de handen eten? Onze dochter snapt niets van de lepel
Wij gaven (en geven) meestal stand yoghurt of kwark, dat is dikker.. Eerst voerden we het maar we boden op een gegeven moment gewoon ook een lepeltje aan, dan mocht hij kiezen, met een lepeltje of met zijn handjes. Werd altijd wel een kliederboel, maar ach, zo leert hij het wel Inmiddels eet hij het meestal wel netjes zelf met een lepeltje. (even een foto delen van een van de klieder momentjes hoor Mijn man ging met mijn zoontje eten en toen trof ik dit aan )
Hahaha, die foto, geweldig! Nee zo erg is het hier gelukkig niet. Gisterenavond heb ik Sara gevoerd omdat ze van mijn yoghurt wilde mee eten. Vandaag had ze voor het eerst haar eigen yoghurt en voor het voeren had ze weinig geduld. Ze stopte haar handjes naast de lepel in het bakje om maar zo snel mogelijk te kunnen eten. Maar de lepel geven was geen succes want daar kan ze echt nog niets mee. Ik weet het niet zo goed .. Voeren wil ze niet maar met de handjes krijgt ze niet echt iets binnen en dat is zonde.
wij spelen vals en gebruiken 2 lepels. De ene wil hij namelijk vasthouden om mee te spelen, de andere gebruiken we om te voeren. Eens in de zoveel tijd wisselt hij de lepel in.
met een beker de yoghurt geven, zodat ze het kan drinken. met de handen lijkt me niet zo handig, denk dat je dan je muren kan verven en je vloer kan dweilen maar zij niks binnen heeft gekregen...
Ik gebruikte ook wel eens zo'n oefenbekertje met 1 hoge kant.. van Difrax volgens mij?? Niet dat dat geen rommel gaf... Oefen drinkbeker - Roze - Difrax