Hoeveel eet jullie kleine van 14-15 maand ongeveer op een dag?

Discussion in 'Voeding' started by Humbly89, Jun 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Heey meiden,
    Ik was eigenlijk wel benieuwd hoeveel jullie kleine van 14-15 maand per dag eet ongeveer. Ik kreeg vandaag van het kdv te horen dat Liam wel een hongerlapje was en hij volgens hun te weinig kreeg.

06.45 uur; 1 boterham met boter en beleg ( met korst ) en vaak nog een half plakje ontbijtkoek + 2 tuit sap
    ( soms een soepstengel + sap tussendoor omdat hij honger heeft op het kdv )
    09.15 uur; 2 stuk fruit + cracker op het kdv +tuit sap
    11.15 uur; 2 boterhammen met korst op het kdv + tuit melk
    13.00 uur; een koekje voor het slapen gaan
    14.30; stuk fruit of ontbijtkoek met een koekje of danoontje
    16.30/17.00 uur; 2 aardappelen met 2 schep groente en een stukje vlees met tuit melk + danoontje na
    18.00 uur; ontbijtkoek of stuk fruit
    19.00/19.30 uur naar bed.

in de middag drinkt hij ongeveer 4 a 5 tuitbekers sap van 200cc leeg.

ik vind het zelf nog aardig wat wat hij eet op een dag.

liefsz

2. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Zijn ze weer bezig op het KDV? ;) Ik vind ook dat hij prima eet hoor, echt niet te weinig. Mijn meisje (15 mnd en 9,2KG) eet dit:

6:30 Bord pap
    11:00 Half stuk fruit
    13:00 1 boterham
    16:00 Bak yoghurt + soepstengel
    18:00 2 aardappels, 2 scheppen groente + stukje vlees
    19:30 200 cc pap (soms, als ze zin heeft)

Laat ze maar lekker kletsen, sommige kinderen hebben gewoon meer trek dan anderen en als hij niet te dik of te dun is maakt het niet uit.

Maar serieus, ik zou eens even echt met het KDV gaan praten over hun gezeur/gecontroleer, of anders Liam gewoon naar een gastouder doen, ben je van dat gezeur af.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind juist dat hij veel eet. En hij heeft daarbij een mooie lengte en gewicht!

Onze meid is een kleine eter, het volgende 'schema' heeft ze al maanden;

ontbijt; ongeveer 200cc bambixpap.
    lunch; zoveel brood als ze wilt, wat varieert van een paar stukjes (meestal) tot 1 boterham, met wat sap.
    avondeten; ook zoveel als ze wilt, soms een paar hapjes meestal zo'n 150-250 gram (gokje..).

Fruit bieden wij aan na elke maaltijd, uiteindelijk eet ze maximaal 1 stuk per dag. Soms tussendoor een cracker, soepstengel en natuurlijk sap/water.
    Voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje melk, hoeveelheid afhankelijk van wat ze 's avonds eet. Flesje melk is vooral om madam rustig te krijgen voor het slapen gaan, 's avonds is ze namelijk nogal een stuiterbal..

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Maak je niet druk hoor, als ik me kan herinneren van vorige topics van jou eet Liam altijd vrij ruim, toch? maar aan zn lengte/ gewicht te zien is hij prima in verhouding.

Mijn zoontje eet dit:
    ontbijt: 1 boterham met boter en beleg + melk en water (samen ca 150cc)
    tussendoor: 1 groot stuk fruit + 1 klein stuk : ca 150cc sap
    lunch: 1-2 boterhammen met beleg + 150cc melk/ water
    tussendoor koekje, verantwoord tussendoortje en verspreid over de middag nog 2/3 bekers diksap/ thee oid
    avondeten: ruim met de pot mee: 1/2 aardappels, ca 75 gram vlees en 2 flinke scheppen groenten, nog een beker drinken en als toetje 100cc yoghurt vaak nog met sap of fruit.
    Soms voor de nacht nog een beker drinken.
    Hij zou echt meer op kunnen maar ik geef m dan maar wat drinken en dan trekt hij het ook goed, ben bang dat hij anders dicht groeit!
    Liam drinkt al veel en eet ook genoeg, vind het al; aardig wat in ieder geval. waarom denken ze dat hij nog meer moet? Huilt hij echt van de honger ofzo?

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    @Juul75;
    ja als dit zo doorgaat ga ik echt eens op zoek naar een andere oplossing want hier heb ik geen zin meer in natuurlijk..

@druif;
    nee hij huilt nog net niet maar hij word dan vervelend en gaat hij hun bij de koelkast staan dat hij was wil eten en dus geven ze hem wat.
    ja Liam heeft altijd al heel veel gegeten maar ja hij is verder niet te mager of te dik dus hij mag eten wat hij wil van mij haha.

liefsz

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, als hij niet te dik is: wat doen ze dan moeilijk? Misschien kunnen ze hem wat vollere produkten geven of een extra boterham? Dan is hij wat langer verzadigd?

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Trage koolhydraten zoals volkorenproducten geven langer een verzadigd gevoel dan snelle koolhydraten uit (fruit)suiker.

Ik zou hem liever een extra boterham geven dan (ontbijt)koek.

Mijn zoontje krijgt eind van de middag weleens wat kaal gekookte volkorenfusili/penne.

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    heb ik inderdaad geprobeerd maar brood wil hij sochtends maar 1 meer niet,, krijg er met geen mogelijkheid meer in..

dat laatste heb ik nog nooit van gehoord? wat is dat dan?

liefsz

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    hij eet aardig wat :D
    Kirsten is vrijdag 14 maanden en dit is haar schema als ze thuis is:

08 uur 1 boterham met 125 cc verdunde melk
    11.30 1-2 boterhammen met roosvicee of limonade
    15.30 wat fruit met soepstengel roosvicee of limonade
    18.30 avondeten, meestal 1 groentelepel en 1 aardappel met wat vlees of vis
    savonds krijgt ze nog een papfles van 250 cc.

Op het kdv eet ze meer maar thuis slaapt ze nog 2 keer ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Te weinig? Ik vind juist dat hij redelijk veel krijgt. Vooral ook heel erg veel zoet drinken, ik zou daarin eerder kiezen voor gewoon water of evt thee.

Benthe krijgt nu ongeveer dit op een dag ->
    06.00 Borstvoeding.
    09.00 - 10.00 Vers fruit, zoveel ze lust, komt neer op een half á heel stuk fruit.
    11.30 - 12.30 Halve boterham met boter & erna borstvoeding.
    16.00 Borstvoeding.
    18.00 Verse groenten met pasta/rijst, zoveel ze lust. Een enkele keer 2 hapjes vlees.
    19.30 Borstvoeding.
    23.30 Kunstvoeding, 100cc (90cc/3schepjes).
    Evt nachtvoeding.
    En een keer of 2 in de week krijgt ze iets van water/thee/sap aangeboden.

Malou en Ruben kregen met die leeftijd op een dag ongeveer ->
    06.30 - 07.30 Ongeveer 165cc melk.
    09.30 - 10.00 Fruit, vers, zoveel ze lusten.
    12.00 - 13.00 Boterham met boter en soms beleg & beker water/thee.
    15.30 - 16.00 Cracker/Rijstwafel & beker water/thee/sap.
    17.00 - 18.00 Verse groenten met rijst/pasta, een enkele keer wat vlees & melk ongeveer 100cc.
    19.30 - 20.30 Melk ongeveer 165cc.
    Evt nachtvoeding.
    Melkvoedingen zijn ongeveer want met die leeftijd kregen ze afwisselend live borstvoeding, gekolfde borstvoeding en kunstvoeding.

11. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Nog geen 14 maanden maar wel die kant op.
    Ik vind dat je kindje behoorlijk wat krijgt hoor!

07.00 200 ml pap
    10.30 cracotte + drinken (ros. laxo)
    12.00 1,5 snee brood + drinken (water)
    15.00 2 lange vingers of 2 mariakoekjes(rosivicee)
    17.00 banaantje of een halve soepstengel zoiets (water)
    17.30/18.00 2 aardappels/ groentjelepel groente/ vlees + soya toetje.

De dagen dat ze bij schoonmoeder is kun je er per dag 2 koekjes bij doen en nog rozijntjes en nibbits ofzoiets!
    Dat is ook zo iemand die altijd maar denkt dat ze te weinig krijgt!
    Nou zoveel hebben ze echt nog niet nodig...

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    zoet drinken vind ik wel meevallen
    ik vind dat benthe veel melk krijgt, of geld het voor borstvoeding weer andere regels?

13. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Haha dat KDV van jou is wel een beetje kierewiet geloof ik he (las toevallig ook andere topics van je ;))

Mijn zoontje (ruim 15 mnd) eet ongeveer:

Ontbijt: 2 boterhammen met boter en appelstroop
    Ochtend: 1-2 stuks fruit
    Lunch: 2 boterhammen met boter en hartig beleg, soms nog wat fruit erna (aardbeitjes bijv)
    Middag: Bak yoghurt (biogarde)
    Avondeten: +/- 200-250 gram denk ik
    Voor het slapen gaan: Bak Alpro Soja yoghurt

Tussendoor eet ie ook nog wel rozijntjes, soepstengel, rijstwafeltje, plakje worst van de slager oid (nee niet alles elke dag :p)

En qua drinken drinkt ie water en aardig wat diksap. Soms thee, maar dat is niet zn favoriet. En er zijn dagen dat ik hem rijstemelk geef, dan krijgt ie wat minder yoghurt

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jij vind 1000cc tot 1200cc sap wel meevallen? Dat vind ik echt heel erg veel.

Borstvoeding mag je onbeperkt geven, dus nee er zitten idd niet zulke regels aan als bij kunstvoeding ;). Of bedoel je dat niet?

15. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    ik doelde niet op de hoeveelheid maar op het soort ;) Had niet eens zo bekeken dat het zoveel is
    Kirsten krijgt ook limonade en roosvicee, thee spuugt ze uit en water ook :).

Dat bedoelde ik ook met bv.. dacht dat daar ook beperkingen op lagen net zoals flesvoeding

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nope!;)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow haha, ik had het dus wel over de hoeveelheid, dat was het verschil en dacht dus dat jij vond dat dat wel mee viel.

En nee er zitten geen beperkingen op borstvoeding zoals deze op kunstvoeding wel zitten, ligt aan de samenstelling, erg handig hoeft nooit naar cc's te kijken.

Share This Page