Nachtvoeding bijna 10 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Sammetjen, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Onze kleine man doet het super goed, groeit lekker, ontwikkelt zich razendsnel, maar de nachten :(...

Hij is erg druk, altijd aan het tijgeren, klimmen, staan, spelen, kan niet stil zitten. Zijn schema ziet er nu ongeveer zo uit:

7.30 uur: 180 ml flesvoeding + 4 scheppen bambix
    10.00 uur: Fruit
    12.30 uur: boterhammetje met 90 ml flesvoeding
    14.30 uur: Fruit + evt. koekje
    17.00 uur: warm eten
    19.30 uur: 180 ml flesvoeding

Sinds een aantal weken rommelt hij hiermee, zo werd hij een tijdje 's nachts wakker en wilde dan de fles. De laatste nachten is het rond 23.00 uur wakker en dan krijgt hij 100 ml + 2,5 schep en dan rond 01.00 uur weer.
    Hij zou nu toch gewoon door moeten slapen? Ik heb ook al pyamapapje geprobeerd 's avonds, maar ook dit werkt niet. Wie heeft er tips om hem lekker te laten doorslapen. Hij heeft echt honger als hij wakker wordt, schreeuwt alles bij elkaar. Is hij misschien te actief overdag?

Liefs,
    Sam

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Misschien kun je hem 's avonds pap geven? Bij Julia had het er vaak mee te maken dat ze overdag (over de hele dag verspreid) te weinig kreeg. Heeft volgens mij te maken met een groeispurt ofzo, dat ze even wat meer nodig hebben!

3. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Pap en pyamapapje heb ik ook al geprobeerd, helaas helpt dit ook niks. Vannacht toevallig wel doorgeslapen, om 01.00 uur wakker geweest voor wat water

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    laatste fles 210 maken en rijstebloem toevoegen?
    Of gewoon niet meteen reageren als hij wakker word.
    Of die fles van 23.00 uur gewoon een volle fles maken ipv zo weinig mits hij wil dan he

Hoorde mijn dochter om 4.30 vanmorgen en heb der genegeerd.
    Na 3 minuten sliep ze weer en werd pas om 9 uur wakker toen ik de deur open deed.

5. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Heb gister pyamapapje gegegeven, dit is ook meer. Rond 01.00 uur nam hij dus ook genoegen met water. Laten liggen en negeren werkt hier niet, dan gaat hij helemaal overstuur huilen, vooral als hij honger heeft. Dan moet je bij de buren gaan zitten als je hem wilt negeren :). Wij proberen het wel natuurlijk, gaan ook niet altijd meteen naar hem toe, soms valt hij weer in slaap. Maar als het echt honger is, dan is er geen ontkomen aan.

6. adi

adi Niet meer actief

Sammetjan, misschien zit hij in een groeispurt en heeft gewoon honger 's nachts. Meestal is het een fase en gaat het over.
    Ik zou hem niet vreselijk grote flessen geven 's avonds daardoor, hij kan daarvan zelfs last van zijn buik krijgen en dan ben je nog verder van huis 's nachts.

Heeft ie niet gewoon dorst door de warmte? MIjn kinderen melden zich laatste twee weken elke nacht wel een keer omdat ze dorst hebben. Dan krijgen ze een beetje water en slapen dan gewoon door.
    Dan is negeren zielig vind ik, ik zou ook niet willen dat iemand mij 6 uur laat wachten met drinken als ik dorst heb.

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter heeft ook wel eens van die fases.. Soms wil ze ineens 2 weken lang voeding snachts. En zo plotseling als het begon stopt het ook weer... Denk dat er niks anders op zit dan op zijn behoefte ingaan en laten gaan tot het vanzelf weer beter gaat. Succes ermee!!

Groetjes

8. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ik probeer altijd eerst water, hij drinkt altijd wel, totdat hij proeft dat het water is :). Gister nam hij daar wel genoegen mee, maar meestal niet. Het is al sinds de meivakantie, dus al een week of 5 / 6 denk ik? Hiervoor sliep hij van 19.30 uur tot 07.30 uur. Dus ik hoop dat het een fase is en hij straks weer lekker doorslaapt. We gaan over twee weken op vakantie met de camper, dus ik hoop dat het dan beter gaat...

Deel Deze Pagina