Baby 7 maand wil niets anders drinken dan melk...

Discussion in 'Voeding' started by Nikita1981, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kerel is laatst weer bij het cb geweest, en kennelijk is het tijd dat hij iets anders leert drinken dan melk, vooral omdat hij al redelijk veel vaste voeding eet....maar hij wil niks:( Hij heeft 's ochtends nog een fles, tussen de middag en voor bedtijd. Maar vooral van tussen de middag tot bedtijd vind ik het zo'n lange tijd zonder drinken....

Ik heb een heleboel smaken thee geprobeerd, diksap, roosvicee, schepje opvolgmelk erdoor, opvolgmelk met aardbeismaak, fruitdrankjes van Olvarit, warm, lauw, koud, in zijn eigen fles, andere fles, tuitbekertje enz. Hij wil gewoon niks anders!

Iemand ervaring of tips? Al waren het maar een paar slokjes....

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hier ook zon kereltje wat niks anders wou drinken. Wat ik toen heb gedaan is hem 2 weken lang hetzelfde drinken aanbieden. Iedere dag weer hetzelfde totdat hij ineens wat slokjes ging drinken :D Mijn ervaring is dat het vanzelf wel komt, als je maar blijft volhouden en niet steeds wisselt van smaak.

3. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    7 mnd is vrij jong, ik zou het echt nog een beetje tijd geven en idd niet te veel varieren.
    Mijn dochter heeft tot ruim 8 mnd uberhaupt niets anders gegeten of gedronken dan BV. Ik heb haar op vaste momenten, als wij ook aan tafel zaten, water in tuitbeker aangeboden. Ze vond het een tijdje leuk speelgoed ;) en dat heb ik laten gaan. Op een gegeven moment ging ze toch haar vingers aflikken en experimenteren met beker aan de mond zetten. Tegen de tijd dat ze 12 mnd was dronk ze (wat) water uit een tuitbeker.

Als je je zorgen maakt over hoeveelheid vocht, kun je ook altijd wat sjoemelen. Beetje extra water door de warme maaltijd of fruithap, toetje een beetje aanlengen e.d. Of de melkflessen aanlengen met wat extra water.

Succes!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

In de eerste plaats hoeft hij nog niets anders te drinken, maar mag het.
    En in de tweede plaats: baby's leren nieuwe smaken waarderen door ze steeds weer aangeboden te krijgen. Vooral dus 1 en dezelfde smaak blijven aanbieden en dan gaat ie het vanzelf een keer drinken :)
    En dan kun je dan een tweede nieuw smaakje erbij gaan introduceren na een tijdje :)

5. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn kleine ventje vond het in eerste instantie ook maar niks. Ik had en een tuitbekertje gegeven en wat diksap, dus 2 nieuwe dingen. Besloten om eerst maar hem te laten wennen aan iets anders te drinken en dan konden we wel is gaan oefenen met andere bekers.

Ik heb hem steeds een beetje diksap in een klein flesje gegeven, met een handvat zodat hij het zelf kon doen (hij is een luie melkdrinker, doet het niet zelf!). Dus bij zijn koekje 's middags kreeg hij wat te drinken en na een tijdje nam hij af en toe een slokje en inmiddels lurkt hij hele flesjes leeg (de tuitbeker introductie is nog niet geslaagd).

Als je de middag zonder drinken erg lang vindt kan je misschien s middags het fruit geven, zit meer vocht in dan een koekje!

6. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Oohhhhh ik lees mee!!
    Mijn dochtertje is 9 maanden en lust ook niks anders dan melk!
    Ze krijgt nog 3x 180 + 6 schepjes en doe ook vaak 190 water erin.
    Ze krijgt in de ochtend haar fruit en smiddags ook nog wat fruit als tussendoortje zo heb ik het idee dat ze nog wat extra vocht krijgt.
    Ook bij het warme eten doe ik wat extra water, dan maar wat dunner ;)

Ik probeer ook elke dag water aan te bieden. Moet blij zijn al ze er 2 slokjes van drinkt :(

Hoop zo dat het goed komt, zit er ook al ruim 1,5 maand mee te vechten hihi, ze ziet er niet uitgedroogd uit gelukkig

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Hier ook 1 die niet graag water of iets anders drinkt dan melk! Ik doe eigenlijk altijd 10cc extra water bij de fles!

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

9. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Het is toch weldegelijk zo dat een baby vanaf 6 maanden vaste voeding nodig heeft. Ik snap ts wel... Iedereen weet dat je uiteindelijk naar vaste voeding toe moet en van de flessen af. Op het cb hier raden ze aan dat je gewoon je kindje kan volgen. Dus nog wat langer wat meer flessen is geen probleem maar drinkt je kindje juist minder door de bijvoeding is het ook geen probleem.

Share This Page