AD druppels?

Discussie in 'Voeding' gestart door MariekeV, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier in Zweden wordt aangeraden om je kindje tot 2 jaar (en bij een hele donkere huid zelfs tot 5 jaar) AD druppeltjes te geven. Elke dag, ook als ze flessevoeding krijgen waar het al inzit. Doet ze dat in Nederland ook? Toch alleen K en D als ze bv krijgen? Ik snap dat hier in de winter wat extra D niet zoverkeerd is (het is hier dan ongeveer alleen licht tussen 9 uur 's morgens en 3 uur 's middags) maar nu, het is harstikke zomer?

Je krijgt ze hier gratis vanaf het CB maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om ze hem te geven..

Hoeveel zit er trouwens aan AD in flessevoeding in NL? Zou iemand zo lief willen zijn om even op het pak fv te kijken? Als het hetzelfde is als hier dan weet ik niet of ik hem extra druppels geef. :(

In mijn Zweedse 'gewone' flessevoeding, per 100gr poeder:

Vitamine A: 385 µg
    Vitamine D: 10 µg

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geen idee wat er in zit, maar hier ook (A)D druppels tot ze minimaal 4 zijn, 5 druppels per dag.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Per 100 ml bereidde flesvoeding, nutrilon standaar d 2 (14,9 gram poeder):

Vit A. 68 µg

Vit.D 1,5 µg

Omgerekend zit er dus niet zoveel verschil tussen hoor. Ik geef dus idd geen a of d omdat dit al in de flesvoeding zit.

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb deze vroeger als baby gekregen! En met een slechte afloop: ik heb tot mijn 8ste een visuurtje er van gehad. (dan heb je een scheurtje tussen je darm en anus) Iig niet lekker! Mijn broer heeft er darmklachten van gehad...

Gelukkig komt dit bijna nooit voor, hoor! Dus niet schrikken! ik weet daardoor alleen dat ik die die druppels gehad heb!

5. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik geef ook AD druppels. D of AD het mocht van het CB allebei. Ik heb het gekocht puur omdat ik het zelf altijd heb gehad als jong kind/baby

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Gek dat ze het hier dan niet meer geven?! Toen ik er naar vroeg (omdat ik ze dus nooit zal geven ivm erfelijkheid) keken ze me raar aan op het cb! Wat een verschillen weer!

Deel Deze Pagina