Hi, Onze dochter is 9 maanden(10-nov) Ze krijgt eigenlijk nog heel erg veel borstvoeding. Nu wil ik af en toe wat brood geven of pap. nu woon ik in China en heb hier wel gewone brinta pap. Kan ik dit gewoon geven? waarom evt niet? Ze drinkt alleen water (uit een rietje ze wil geen fles of tuitbeker) En ze eet gewoon warm eten mee alles wat wij eten en tussen de middag een heel klein stukje brood . pap vind ze wel lekker.Er is geen baby pap. Ja van die Chinese maar die vertrouw ik niet.Maar als brinta echt niet goed is dan kan ik wel wat op laten sturen vanuit Nld. haar schema is als volgt Wat denken jullie? 7.00 borst 9.30 klein beetje pap 10.oo slapen 12.00 boterham (halve plus borst 13.00 slapen 15.00 fruit 17.00 warm eten plus borst. 19.00 borst daarna slapen 22.00 bost snachts komt ze nu opeens ook weer voor de borst. Tussen door ook nog vaak wel even borst. Djen
Brinta is niet geschikt voor kindjes jonger dan 1 jaar. Hier heb je van bambix of friso, pap geschikt voor jongere kindjes. Van bambix is het vanaf 8 maanden licht volkoren pap en van friso van 6 tot 12 maanden.
Dat ze snachts weer komt is misschien ook een teken dat ze wat meer vast voedsel wil? Ik zou niet gewone brintapap geven, er zit meer zout in dan die voor kinderen, dit is nog niet goed. Ook de samenstelling is gewoon niet afgestemd op kleintjes. Beter is bambix voor leeftijd: vanaf 8 mnd. Ben je al begonnen met uit een oefenbeker te drinken? Zou wel goed zijn. Je zou een oefenbeker van difrax kunnen gebruiken (op laten sturen?). Doe hier verdund fruit in of yohurt met wat roosvicee. Dit is goed voor de mondmotoriek. Verder zou ik doen: 7.00 borstvoeding 10.oo fruit + diksap, water oid 12.00 boterham + borstvoeding 15.00 (oefenbeker) yoghurt + koekje/soepstengel oid. 18.00 avondhap + babytoetje of yoghurt oid 19.30/20.00 borstvoeding Op zich zou ze hier op deze leeftijd genoeg aan moeten hebben denk ik, indien ze voldoende melk binnenkrijgt. Je zou kunnen overwegen de laatste BV te vervangen door een flesje KV, dit vult wat meer.
Helemaal geen gek schema. Mijn dochtertje heeft nooit pap gekregen, vond het niet nodig en ik zou niet weten wanneer ik dat dan moet geven. Rond de 9 maanden zaten wij denk ik op dit schema: 6.30 BV 9.30 Fruit 12.00 Brood daarna bv 15.00 ontbijtkoekje/soepstengel bv 17.30 warm eten 19.00 BV en naar bed' 's nachts heb ik haar niet meer gevoed, maar getroost door een aai over de bol. Ik denk ook niet dat het honger is, maar dat ze verlangt naar jouw aanwezigheid. Wat ik wel zou proberen is haar niet meer wakker te maken voor een voeding om 22.00 uur. Ik weet niet of ze uit zichzelf wakker wordt? Anders lekker laten slapen.
Bedankt voor de reacties....Ze word uit zich zelf wakker rond 10 soms rond 12..Het zout is idd waarschijnlijk dan niet zo goed. Ik denk dat ik de pap dan gewoon over sla. Gewoon brood.... een oefen bekertj elijkt m eniet nodig. Ze kan ook uit een gewoon beker drinken dat gaat wel goed.Ik kan wel rijstebloem proberen voor savonds maar day wil ze dus alleen uit een bordje en dan is ze meteen echt helemaal wakker.... Groetjes Djen
Je kunt ook broodpap maken. Gewoon volkorenbrood koken met wat water. Af laten koelen en daarna je opvolgmelk er doorheen doen (wel rekening mee houden dat er ook al water door de pap zit. Zelf nooit geprobeerd, maar schoot me zo even te binnen. (weet ook helemaal niet of het werkt, is maar een idee. Dan hoef je in ieder geval niet iedere keer vanalles op te laten sturen) Gr. Marieke
In brood zit ook zout.... Ik was pas in Nederland en zag alle uitzoek in babyvoeding.... wooooow. Bomen en bos verhaal hoor! Hier heb je ook geen babyvoeding (ja, uit china, dus laat maar even), er wordt aangemodderd met andere soorten pap, en toch al vrij snel oats (havermout). Hier heb ik pas bij toeval oats gevonden in de schappen en jippie hoor, ze vindt het lekker (alle andere soorten pap vindt ze helemaal niks). Maar ze is nu 1 dus dat kan ook wel (ze poept er wel goed van moet ik zeggen , maar heeft geen last). Yoghurt met geprakte banaan was een favoriet vanaf een maand of 6/7. Nu niet meer, ze eet nu banaan liever zelf. Yoghurt in een drinkbeker. Yoghurt laat ik evt even op kamertemp komen door even te laten staan of eventjes in de magnetron te zetten (jaja, hoe langer je in de tropen woont, hoe vervelende koude dranken worden... watjes zijn we hoor) Misschien nog eventjes wachten met de brinta, 9mnd lijkt me net wat vroeg. Maar over 2mndjes kun je volgens mij best een hapje proberen hoor.