babycook/ met de pot mee-eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Tese, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben een babycook maar heb em door omstandigheden nog niet zoveel gebruikt. Nu zijn we aan het overgaan op 8 maanden potjes maar zowel de fruit als groente gaan er niet echt in. Dus nu wil ik hem met de pot mee laten eten. Maar nu heb ik een paar vraagjes.

Ik dus wel alles in de babycook stomen

* Als wij zelf een potje eten, bruine bonen ofzo, hoe doe ik dat in de babycook? Gewoon zonder het vocht van de bruine bonen?

* Hoe doe je dat met vlees. Eerst zelf bakken en dan met de groente samen in de mixer? Of meestomen in de babycook? Ik ben namelijk bang dat het niet helemaal gaar is.

* Wat voor soorten vlees mag hij eigenlijk. Wij eten bijna alleen maar rundvlees. Runderworstjes, rundervinken. En als tartaar goed doorbakken is mag hij dat dan?

* En kan ik alles gewoon tegelijk in de babycook gooien? Is dat niet teveel?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!!!! 8)

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ow ik vergeet nog een vraagje,

Als wij zelf spaghetti maken doen wij zonder boter rundergehakt rullen en al het vet wat daar uit komt gieten we eruit en daarna doen we een kant en klaar pot pastasaus erover. En dan de spaghetti uiteraard. Dus we doen er weinig bijzonders mee. Zou hij dat al mogen of is het nog te zout??

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb geen verstand van babycook, maar wil wel even zeggen dat je ook op de reguliere manier voor je kindje kan koken. Gewoon zoals je dat voor jezelf doet. Alleen liever zoutloos. En dan even prakken of pureren.

En over de spaghetti: in die potjes zit veel zout. Daar zou ik mee wachten tot je zoontje 1 is. Je hoeft overigens het vet dat uit gehakt komt niet weg te gooien hoor. Dat hoeft helemaal niet voor kindje. Of je moet het zelf vies vinden. Verder mag je gewoon een beetje bak en braad producten gebruiken. Helemaal geen probleem.

Deel Deze Pagina