Vanaf 7 maanden en in het begin hoef je er alleen maar margarine/roomboter op te smeren, dus geen beleg (halvarine schijnt niet goed te zijn voor baby's). Na een tijdje kun je er appelstroop, perenstroop of vers fruit op smeren. Smeerkaas en leverpastei smeren sommige ouders ook, maar daar kun je beter nog mee wachten, omdat daar stoffen in zitten die niet gezond zijn voor je baby (te veel zout en gifstoffen).
Ik ben afgelopen maandag weer bij het CB geweest en de arts vroeg me of ik al met brood was begonnen...Ik zei dus dat ik dat nog niet had gedaan omdat ik dacht dat het pas vanaf 7 maanden mocht. Nee, zei ze je mag vanaf 6 maanden met brood beginnen. Dus maandag meteen begonnen en hij at een half broodje op. Gisteren bij mijn ouders heeft hij meteen een heel broodje opgegeten! Ik heb trouwens gewoon bruin brood en had er een heel dun laagje leverpastei op! Succes ermee!
Wij hier vanaf ruim 6 maanden. Eerste dag een halve boterham met boter. 2e dag een hele boterham met appelstroop. En sindsdien afwisselend appelstroop/pindakaas/smeerkaas/smeerworst met een beetje boter eronder..
Ik geef gewoon bruinbrood. En de boter die ik op dat moment in huis heb. Afwisselend doe ik er appelstroop/suiker/smeerkaas op.
vanaf 6 maanden krijgt ze broos gewoon met korst de ene keer met jam dan met appel stroop of smeerkaas. nu ze een jaar wordt ga ik ook andere dingen op brood proberen.
Hier hebben we ook vanaf 6 maanden (als ze jonger zijn loop je de kans dat ze de gluten nog niet kunnen verdragen) brood gegeven. Eerst gewoon een korstje om op te sabbelen en later een boterham met smeerkaas, smeerworst, appelstroop enz. In het begin had hij er wat moeite mee om het weg te krijgen en hebben we de stukjes eerst in een beetje melk gedoopt. Kylian kreeg vanaf het begin meteen multicorn donker brood. Groetjes Anita
Ik heb alicia vorige week voor het eerst een broodkorstje gegeven en ze at het goed op, nu wil ik langzaam aan af en toe een stukje brood geven gewoon als extra zeg maar. Is brood als ze bijvoorbeeld 1 sneetje krijgen een flesvervanger? en geef je er dan bijvoorbeeld als extra een flesje bij om te kijken wat ze op drinken of kun je dan ook diksap geven.
Hier krijgt ze iedere dag een boterham (met korsten) met afwisselend stroop, jam, smeerkaas, geprakte banaan en magere smeerleverworst. Volgens mijn CB kan je het beste tot een jaar tarwebrood geven. Volkoren is nog te zwaar voor de darmen. Het ging zo snel...eerst een korstje geprobeerd en toen wat stukjes..helemaal geen gekokhals, ging gelijk super.