Fruithapje bewaren/invriezen?

Discussion in 'Voeding' started by 40plusmama, Sep 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

De titel zegt het al. Kan je een fruithap een dag bewaren of zelfs invriezen? Ik maak het vers maar hou altijd halve stukken fruit over. Makkelijker is om het voor een paar keer te maken maar kan dat?

Hoe doen jullie dit?

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik maak fruit altijd voor 2 dagen. Ik zet een portie in de koelkast en geef het de volgende dag weer, kan prima. Invriezen doe ik niet, weet niet waarom, lijkt me niet zo lekker op een of andere manier.. Maar ik weet wel dat andere mama's fruit ook invriezen dus het kan wel volgens mij..

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Dank je.

Invriezen zou wel een oplossing zijn. Normaal gezien zou ik de restjes zelf opeten maar ik ben voor veel fruitsoorten allergisch.

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ja das idd lastig, ik ben ook allergisch voor fruit dus zelf opeten is hier ook geen optie..
    Ik ga ook maar es een portie fruit invriezen, is ook wel weer makkelijk. En ik merk vanzelf of ze het niet lekker vindt.. :)

5. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    hey hey meisje

misschien heb je aan deze site iets

www.keukenkikker.nl

daar vind je recepten en ook hoe je dingen kan bewaren en of invriezen :)

hier groente hap vries ik in , maak meestal vee in 1 x , de fruithappen maak ik vers , en vries ik niet in ..

6. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik doe verschillende soorten fruit bij elkaar. Dan geef ik dag 1 vers, dag 2 uit de koelkast (bewaar 1 portie) en de rest gaat in de vriezer. Gaat prima..

7. Niet meer actief

Ik maak altijd flinke voorraadjes aan. En alles in de vriezer. Maak recepten uit het boek opperdepop van de Ah echt super boek! En daar staat ook in hoe lang je iets in de vriezer kunt bewaren. Al kom ik daar nooit aan ;) Maak meestal voorraad voor 2 weken.

8. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik vraag aan vriendinnen/collega's of zij hun lege potjes van babyvoeding willen bewaren en daar vries ik mijn hapjes weer in :D Zowel fruit als maaltijden..ideaal! Vriezerla ligt al vol! :D

9. Niet meer actief

hier ook een vriezer vol hapjes fruit en groente, opperdepop van de AH is echt een top boek!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik vries altijd het andere hapje in, super handig toch!

Share This Page