Bijvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door trotsmoedertje, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsmoedertje

    31 mei 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer zijn jullie begonnen met bij-voeding? En wat dan precies?
    Zou graag weten wanneer jullie kindjes wat krijgen, tijden etc. Zit er namelijk een beetje mee te stoeien op het moment.
    Mijn dochtertje is bijna 4 maanden nu, weegt zo ongeveer 5650gr. Ze slaapt 2x per dag op haar bedje, 's morgens, ongeveer 1,5uur nadat ze uit bed is gekomen, meestal zo rond half 9, tot half tien, tien uur, en dan 's middags na haar fles van 2 uur, tussen 2 uur en half 3, en dan ook zo'n anderhalf uur. Verder wat hazeslaapjes.
    Iemand tips en/of ideeen wat voeding en tijden betreft?
     
  2. Jalou

    Jalou Bekend lid

    5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben gestart met bijvoeding met 4,5 maanden. Dat is vroeg, maar wel met goedkeuring van het CB. Onze zoon liet nl duidelijk merken dat hij er aan toe was. JE moet uitkijken met zo vroeg eten geven als er voedselallergieën bekend zijn in de familie. Dus advies van het CB is wel handig. En verder goed naar je dochter kijken!

    Ik ben begonnen met potjes van friso. Eigenlijk wilde ik dolgraag zelf wat maken, maar ik krijg het niet zo fijn gepureerd als de potjes. Nu begin ik met zelf zijn voedingen te maken. Onze zoon vindt de worteltjes, bruine bonen met appel en de fruit potjes het lekkerst. Sperziebonen en bloemkool wat minder, maar hij eet het wel op.

    Hij krijgt nu zijn 3e voeding rond 15.00 en dan krijgt hij van ons om 17.00 - 17.30 een half potje met wat drinken. Hij krijgt dan water. Vorig week had hij ontzettend last van harde ontlasting, dus ik ben hem wat meer vocht gaan geven.

    In het begin zijn we voorzichtig gestart met een paar lepeltjes, want het gaat dan alleen om het proeven en leren eten van een lepeltje. Want tot 6 maanden is het echt bijvoeding. Het vervangt nog geen voeding. Vandaar dat onze zoon maar een half potje krijgt.

    En nog een handige tip. Ik heb slabbetjes van de IKEA gehaald. Deze zijn van kunsstof dus zeer makkelijk uit te spoelen en ze hebben lange mouwen. Dus minder poetswerk na het eten:)

    Veel plezier en succes ermee!!
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Ik ga morgen beginnen. Mijn zoontje is dan 6 maanden en 3 dagen. We gaan broccoli geven: geprakt en een stuk in de hand.
    lijkt me leuk!

    We gaan alleen potje gebruiken in noodgevallen zeg maar, verder gewoon vers.
     
  4. Jalou

    Jalou Bekend lid

    5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    De eerste hapjes zijn ook zo leuk. Mijn zoon is altijd zo blij en ongeduldig als het tijd wordt voor zijn hapje. Hij eet het ook altijd met smaak op. Al trekt hij bij de eerste hapjes vaak een vies gezicht:)
     
  5. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Met 4 maanden begonnen met rijstebloem in de laatste fles met de hoop dat hij eens nachten door ging slapen en dat is gelukt!

    Met bijna 5 maanden met groenten begonnen. Eerst 3 dagen een paar hapjes laten proeven van het zelfde enz enz...(potjes)

    Sinds een week ook met fruit begonnen. Ook weer 3 dagen het zelfde steeds en dit maak ik ook steeds vers.

    Ons schema nu:
    6.00 - 7.30 fles 180+6
    11.30 fruit
    12.15 fles 180+6
    16.00 groente
    17.00 fles 180+6
    21.00 fles 180+6+2,5 schepje rijstebloem
     
  6. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeding en dat adviseer ik je ook!
    Hier gelijk met stukken begonnen, niet gepureerd of potjes.
    Voedingstijden eigenlijk gewoon wanneer het uit kwam in het begin. Geen vaste tijden.
     
  7. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Bij mijn zoontje met 5 maanden en dochter met 6 maanden. Groenten (ik geloof broccoli) en we hebben eigenlijk altijd vers gegeven. Mijn zoontje at helemaal geen potjes. Om het gemak van potjes wel te hebben, hebben we dochterlief wel twee keer in de week een potje gegeven. Zij eet ze ook gewoon (en vers dus ook). Gepureerd heb ik maximaal een maandje. Daarna geprakt en met een maand of 8 stukjes.

    Wij zijn trouwens gestart met groenten te geven rond het middaguur.
     
  9. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier begonnen met 6 maanden. Eerst met groente (sperziebonen). Ze kreeg dit in stukken en gelijk met ons avondeten. Broodkorst kreeg ze als ze wakker was en wij ook brood aten (ook vanaf 6 maanden).
    Fruit zijn we mee begonnen toen ze 3 groentes at (steeds 3 dagen iets uitgeprobeerd ivm allergieen). En dan 's morgens voor/na slapen of 's middags na 't slapen.
    Vanaf 9 maanden ofzo 2x per dag fruit.
     
  10. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Super leuk, veel plezier! Wij willen ook deels Rapley gaan proberen. Ik ben ook zó benieuwd!!! (nog eventjes geduld..)
     

Deel Deze Pagina