Hallo, Ik heb een vraagje. De ochtend voor haar eerste verjaardag (bijna 2 weken geleden) heeft mijn jongste dochter voor het laatst borstvoeding gehad. We zijn samen gestopt. Maar nu had ik vanochtend last van jeukende borsten en toen ik mijn linkerborst masseerde, kwamen er een paar druppels melk uit. Mijn andere twee dochters hebben ook lang (14 en 12 maanden) borstvoeding gehad en na het stoppen had ik geen last gehad van lekkende borsten. Waar zou dat aan kunnen liggen? Groetjes, Nelly
is op zich heel normaal hoor en kan echt meerdere maanden tot een jaar duren. Mocht je last hebben, gewoon even aanleggen.
Ik heb 8 weken parttime bv gegeven (kolf-fles). En met 8-9 maand kwamen er soms nog druppels uit onder de warme douche..
Hoi, Ik ben met 9 maanden gestop met bv en er is zeker nog wel een maand melk uit m'n borsten gekomen, mn onder de warme douche ja. Opeens was het over en als ik masseerde kwam er niks meer uit. Stopt vanzelf wel. Schijnt heel normaal te zijn idd.
Ik heb in februari voor het laatst een voeding gegeven, maar ook ik kan er nog steeds een paar druppels melk uitmasseren. Schijnt heel normaal te zijn. Nou heb ik er ook geen last van, dus ik zie geen reden om er iets 'aan te doen'. Soms wel wat jeukerige tepels (voelt een beetje als een heel licht TSR), maar dat duurt nooit lang. Ik heb sinds het stoppen nooit spontaan melk gelekt in m'n kleding of zo, alleen een keer onder de warme douche. Aanleggen is hier echt geen optie meer; laatst wilde ik het nog doen voor m'n dochter (ze was erg ziek en verdrietig), maar ze moest er níks van weten. Volgens mij weet ze niet eens meer hoe het moet.
Dankje voor jullie reacties! Ik maakte er me ook niet echt zorgen over, maar het verbaasde me gewoon, omdat het bij de oudste twee na het stoppen niet voor was gekomen. En wat Bri schrijft, de jeuk voelt inderdaad als een lichte toeschietreflex. Aanleggen zal hier ook niet lukken, want de ochtendvoeding was meer een tuttermomentje. Wat ze eruit kreeg, was mooi meegenomen, maar het was bij lange na geen volledige voeding. Ze heeft ook echt geen behoefte meer aan de borst. Weer wat geleerd! Of zou het ook te maken kunnen hebben met mijn cyclus? Eind deze week moet ik weer ongesteld worden... Liefs, Nelly
Zelfs ik na bijna twee jaar na de bevalling heb ik in een borst elke dag nog wat melk een paar druppeltjes maar. het is echt melk wittig met wat geel er door zo grappig. Wanneer gaat het trouwens eens over ik heb maar twee weken borstvoeding gegeven twee jaar terug.??
Haha, ja ik heb ook nog altijd het gevoel dat het gewoon weer op gang zal komen als ik zou gaan kolven, ik ben ruim een maand geleden gestopt en ik krijg er ook nog gewoon druppels uit als ik masseer....
Mijn moeder heeft dit (na 3-4 maanden voeden) ongeveer een jaar gehad en een kennis heeft dit nog steeds, terwijl haar kind al zeker 2-3 jaar geen borstvoeding meer krijgt ...
Relacteren kan dan inderdaad nog. En dat gebeurde vroeger (en nu op andere plekken) ook. Als moeder niet kan voeden neemt oma of tante het over. Gelukkig bestaan er vrouwen met overvloedige borsten, in andere situaties dan de onze kan dat levensreddend zijn!
Had ik bij beide jongens ook, tot ik van de tweede zwanger werd (na een jaar) toen was het over. Nu ben ik net weer 3 maanden zwanger en is het van de tweede over gegaan. Dus ben benieuwd hoe het gaat bij de derde, verwacht ook wel weer 2 jaar te 'druppelen'.
Bij mij was het ruim een maand helemaal gestopt. Echt geen enkele druppel meer, en op een dag opeens droogde ik mijn borst af na het douchen, kwam er opeens een straal uit. Dus niet een paar druppels, maar echt een straal. Ik heb het hier op het forum nagevraagd bij de lactatiekundige en die gaf aan dat het doodnormaal is en vaak voorkomt. Zoals je hier ook leest uit de reacties.
Grappig om te lezen dat meer meiden hier "last" van hebben gehad. Maar ik wist niet dat het ook zo lang kon duren. @jomidi: toen ik jouw berichtje las, viel er bij mij een kwartje. Bij mijn oudste twee stopte de borstvoeding, toen ik weer zwanger was. Dus ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat dat tsr-gevoel weg is. @femkes: dan sta je ook even raar te kijken, ineens een straal melk uit je borst. Bij mij is in ieder geval dat tsr-gevoel minder aan het worden. Ik voel het nog wel dagelijks, maar niet dat ik "tegendruk" moet geven. Toch wel weer typisch hoe een vrouwenlichaam werkt.
Haha, niet veel later dan de "lekkage" had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Misschien is dat de reden geweest...